افزایش بی‌سابقه مصرف گاز خانگی در آبان‌ماه

افزایش بی‌سابقه مصرف گاز خانگی در آبان‌ماه

معاون مرکز مدیریت دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران مقدار مصرف گاز بخش خانگی در آبان‌ماه را بی‌سابقه دانست و گفت: مصرف گاز در بخش خانگی با رسیدن به 490 میلیون مترمکعب در روز به بالاترین رقم در طول پنج‌سال گذشته رسیده است.

ایسنا: معاون مرکز مدیریت دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران مقدار مصرف گاز بخش خانگی در آبان‌ماه را بی‌سابقه دانست و گفت: مصرف گاز در بخش خانگی با رسیدن به 490 میلیون مترمکعب در روز به بالاترین رقم در طول پنج‌سال گذشته رسیده است.

مسعود کاظمی در جریان بازدید امروز جواد اوجی، وزیر نفت از مرکز دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران اظهار کرد: میانگین دمای هوای کشور در آبان‌ماه امسال حدود پنج درجه کمتر از سال‌های گذشته است که این درجه از برودت هوا و نیز میزان مصرف در طول پنج‌سال گذشته بی‌سابقه بوده است.

وی افزود: با توجه به اعلام سازمان هواشناسی کشور مبنی برای کاهش دمای هوا در روزهای آینده پیش‌بینی می‌شود مصرف گاز در بخش خانگی در هفته آینده با افزایش روزانه 50 میلیون مترمکعب به 535 میلیون مترمکعب برسد که رقم بسیار بالایی است.

معاون مدیریت دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران ادامه داد: میانگین مصرف گاز بخش خانگی، تجاری و غیرعمده در روزهای گذشته به 490 میلیون مترمکعب رسیده که این رقم در مقایسه با پارسال حدود 140 میلیون مترمکعب افزایش یافته است. مقدار مصرف گاز خانگی در مدت مشابه پارسال 350 میلیون مترمکعب در روز بوده است.

طبق اعلام وزارت نفت، کاظمی میزان مصرف گاز در بخش نیروگاهی را روزانه 135 میلیون مترمکعب و بخش صنایع را روزانه حدود 120 میلیون مترمکعب اعلام کرد و گفت: بالاترین میزان مصرف گاز در کشور مربوط به بخش خانگی است.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد