رونمایی از قیمت جدید و مصوب تخم مرغ

رونمایی از قیمت جدید و مصوب تخم مرغ

بازرگانیباشگاه خبرنگاران نوشت: ريیس هیيت مدیره اتحادیه مرغداران میهن گفت: با توجه به عرضه تخم مرغ با نرخ مصوب درب مرغداری، فروش هر شانه با نرخ 90 و 100 هزار تومان گرانفروشی است.

حمیدرضا کاشانی ريیس هیيت مدیره اتحادیه مرغداران گفت: قیمت کنونی هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری 35 هزار و 500 تومان است که با نرخ واقعی 30 درصد اختلاف دارد.

به گفته او، با توجه به عرضه تخم مرغ کمتر از قیمت تمام شده تولید و حذف گله ها طی نامه نگاری متعدد به دفتر ریاست جمهوری، معاون اول و وزیر جهاد خواستار اصلاح قیمت شدیم.

کاشانی می گوید: هم اکنون هر شانه 2 کیلویی با نرخ 80 هزار تومان و 1.900 گرمی 75 هزار تومان باید بدست مصرف کننده برسد و فروش با نرخ بالاتر 100 درصد گرانفروشی است.

ريیس هیيت مدیره اتحادیه مرغداران میهن گفت: روزانه 2 هزار و 900 تن تخم مرغ در سطح کشور عرضه می شود که با این وجود مازادی نداریم.

بررسی ها از سطح بازار نشان می دهد که قیمت هر شانه تخم مرغ در خرده فروشی ها به 90 هزار تومان و هر عدد 3 تا 3 هزار و 200 تومان رسیده است که ريیس اتحادیه مرغداران میهن آن را 100 درصد گرانفروشی می داند و معتقد است که هر چه سریع تر قیمت تخم مرغ باید اصلاح شود تا با حذف گله ها تولید دچار چالش نشود و در مقابل دولت برای حمایت از مصرف کننده باید کالا برگ دهد تا قدرت خرید افزایش یابد.

طبق گفته ريیس هیيت مدیره اتحادیه مرغداران میهن در 2 هفته گذشته صادراتی به بازارهای هدف نداشتیم و از ابتدای سال در مجموع حدود 1500 تن تخم مرغ صادر شده است‌.

256 256

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد