پیش‌بینی قیمت طلا امروز 26 اسفند 99

پیش‌بینی قیمت طلا امروز 26 اسفند 99

هر قطعه سکه تمام بهار آزادی روز گذشته 10 میلیون و 730 هزار تومان معامله شد که در مقایسه با آخرین قیمت در روز یکشنبه 30 هزار تومان افزایش نشان می‌دهد.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت طلا چه روندی دارد و پیش‌بینی می‌شود در امروز چه اتفاقاتی در این بازار رخ دهد؟

درحالی‌که دیروز در بازار ارز خبری از خریداران نبود، در بازار سکه برخی معامله‌گران موقعیت خرید گرفته بودند و در برابر افت فلز گرانبهای داخلی مقاومت می‌کردند. تحت‌تاثیر مقاومت آن‌ها، سکه امامی 30 هزار تومان رشد کرد و به بهای 10 میلیون و 730 هزار تومان رسید.

دنیای اقتصاد با این مقدمه، در ادامه نوشته است: به گفته آن‌ها، یکی از عواملی که زمینه‌ساز مقاومت سکه‌بازان می‌شد، ماندن اونس طلا نزدیک محدوده هزار و 730 دلاری تا ساعت 3 بعدازظهر بود. برخی معامله‌گران بازار داخلی باور دارند که بهای طلای جهانی در هفته جاری افزایش پیدا خواهد کرد. با تکیه بر همین باور، آنها خریدهای سکه خود را بیشتر کرده‌اند. البته سکه‌بازان اعتقاد دارند که دلار نیز در محدوده 24 هزار و 500 تومان مورد حمایت قرار خواهد گرفت.

بر اساس گزارشی دیگر، هر چند که سکه در روز‌های اخیر از نوسانات دلار جهت می‌گیرد اما بهای اونس نیز به‌عنوان مولفه خارجی بر قیمت آن اثرگذار است. برخلاف سال‌های گذشته که در چنین ایامی قیمت‌ها افزایش شدیدی داشت یا بازار بسیار پرنوسان می‌شد، امسال این اتفاق نیفتاد و بازار روال عادی خود را طی می‌کند با این حال تقاضای سکه نه‌تنها افزایش نداشته بلکه با کاهش نیز مواجه بوده است.

آخرین وضعیت بازار طلای جهانی

طلا در معاملات روز دوشنبه رشد قیمتی را که در زمان گشایش بازار داشت تحت‌تاثیر خوش‌بینی سرمایه‌گذاران به احیای اقتصادی سریع‌تر جهان و رشد بازده اوراق خزانه از دست داد و با کاهش روبه‌رو شد. بازده بالاتر اوراق قرضه قیمت طلا را نزولی نگه می‌دارد.

همچنین عوامل فنی به روند کاهشی بازار طلا اشاره دارند. طلا از سطوح فروش قبلی بهبود پیدا کرده و برخی از افراد تلاش می‌کنند طلا را در قیمت پایین‌تر خریداری کنند. اما نوسانات کوتاه‌مدت منطبق با دلار آمریکاست. هیچ کس در حال حاضر از روند حرکت دلار آمریکا مطمين نیست. آمار دلگرم‌کننده‌ای که از جذابیت طلا به‌عنوان پناهگاه امن دارایی کاست، رشد تولید صنعتی چین بود که در فاصله ژانویه-فوریه سرعت گرفت و فراتر از انتظارات بود. بهای اونس طلا ساعت 19 به وقت تهران 1728 دلار بود.

آخرین اخبار اقتصادی را از کانال تلگرامی تجارت‌نیوز دنبال کنید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد