لزوم بررسی طرح تنظیم بازار بورس کالا در کمیسیون اقتصادی

لزوم بررسی طرح تنظیم بازار بورس کالا در کمیسیون اقتصادی

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت:طرح تنظیم بازار کالاهای مشمول الزام عرضه در بورس کالا نیاز به بررسی همه جانبه داشته و باید در کمیسیون اقتصادی بررسی شود.
فتح الله توسلی در گفت وگو با خبرنگار مهر گفت: اعتماد مردم به دلیل عملکرد گذشته بورس کم شده و در دوره فعلی باید همه تلاش‌ها در راستای بازگشت این اعتماد به بازار سرمایه باشد.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به نامه ريیس سازمان بورس به ريیس مجلس شورای اسلامی در مورد خروج طرح تنظیم بازار کالاهای مشمول الزام به عرضه در بورس‌های کالایی از دستور کار مجلس و ارجاع این طرح به کمیسیون اقتصادی و الحاق آن به طرح اصلاح قانون بازار اوراق بهادار، افزود: بورس کالا با مباحث اقتصادی سروکار دارد و در ساختار وزارت اقتصاد تعریف شده است و انتقال آن به وزارت صمت درست نیست و تاکید می‌کنم بورس و بازار سرمایه مباحث کلان اقتصادی است و ربطی به وزارت صمت ندارد.
توسلی تصریح کرد: طرح تنظیم بازار کالاهای مشمول الزام عرضه در بورس‌های کالایی باید در کمیسیون اقتصادی به عنوان کمیسیون تخصصی این طرح مورد بررسی قرار می‌گرفت که متاسفانه این اتفاق رخ نداد و در حال حاضر لازم است به صورت کارشناسی در کمیسیون و ذیل طرح اصلاح قانون اوراق بهادار مورد بررسی قرار گیرد.
نماینده مردم کبودرآهنگ در مجلس، تاکید کرد: اینکه از جمله اهداف این طرح، تنظیم مداوم بازار کالاهای مشمول الزام به عرضه در بورس‌های کالایی از جمله زنجیره فولاد، فلزات اساسی، گاز و پتروشیمی، نفت و مواد هیدروکربنی و میعانات گازی و محصولات پتروشیمی و پالایشی عنوان شده است، نیاز به بررسی دقیق‌تر با حضور کارشناسان و صاحبنظران داشته و نمی‌شود موضوع به این مهمی را که ممکن است بازار سرمایه را به سمت سراشیبی ببرد بدون دقت و بررسی همه جانبه تصویب کرد.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد