شاخص بورس امروز مثبت می‌شود؟ / پیش‌بینی بورس امروز 30 آبان

شاخص بورس امروز مثبت می‌شود؟ / پیش‌بینی بورس امروز 30 آبان

دیروز شاخص کل بورس محدوده 1٫4 میلیون واحد را از دست داد و وارد کانال 1٫3 میلیون واحدی شد. اما روند منفی بازار تا چه زمانی ادامه می‌یابد؟

به گزارش تجارت‌نیوز، شاخص کل بورس آخرین شنبه آبان ماه را با از دست دادن کانال 1٫4 میلیون واحدی به اتمام رساند. ریزش بیش از 27 هزار واحدی در شاخص کل بورس در حالی رقم خورد که اکثر لیدرهای بازار تماما قرمزپوش بودند. اما این روند تا کجا ادامه دارد؟

پیمان حدادی، کارشناس بازار سهام گفت: برای فردا در ادامه بازار دیروز انتظار کاهش حجم معاملات و قیمت‌ها را داریم. شاخص کل بورس مرز روانی 1٫4 میلیون واحدی را از دست داد. این موضوع می‌تواند یکی از عواملی باشد که روی بازار امروز تاثیر می‌گذارد.

وی افزود : هفته گذشته موضوعاتی در رابطه با بحث قیمت‌‌گذاری خودرو و این هفته هم قطع گاز فولادی‌ها مطرح شد. این عوامل باعث شده بازار سهام روند منفی داشته باشد. نکته اینجاست که خارج از حیطه بازار سرمایه وزارت‌خانه‌های صمت و نفت نیز با تصمیمات خود به بورس لطمه می‌زنند. این موضوع ابهامات در خصوص لایحه بودجه 1401را بیش از گذشته می‌کند و نگرانی فعالان بازار سرمایه را افزایش می‌دهد.

حدادی عنوان کرد: امیدواریم شاخص کل بورس در محدوده یک میلیون و 330 هزار واحد حمایت داشته باشد. در بازار سهام کمبود نقدینگی به شدت حس می شود و از طرفی افزایش نرخ بهره بین بانکی بر عدم ورود نقدینگی به بازار سرمایه افزوده است.

مطالعه بیشتر: کمبود شدید نقدینگی در بازار سهام/ روند منفی بورس ادامه‌دار است؟

باقر خادمی، کارشناس بازار سهام گفت: احتمالا امروز هم وضعیت بازار سهام به همین صورت است. عرضه و تقاضا وجود ندارد و مثبت و منفی خاصی در بازار نداریم.

وی با بیان اینکه بازار امروز متعادل است، گفت: این وضعیت منفی در بازار ماندگار نیست و این روزها روزهای آخر منفی در بورس است. P/E سهام در وضعیت خوبی است و سهام ارزنده‌ای در بازار وجود دارد. دلار 4200 تومانی نهایتا تا اوایل سال آینده حذف می‌شود و نرخ ارز نیما به دلار آزاد می‌رسد. این مسايل وضعیت را برای بورس بهتر می‌کنند.

مهمترین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

 

 

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد