حمل و نقل 12 میلیون تنی کالا از بنادر کشور

حمل و نقل 12 میلیون تنی کالا از بنادر کشور

ريیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: 11 میلیون و 994 هزار تن کالای اساسی طی 6 ماه گذشته از بنادر کشور حمل شده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

امانی در بازدید از بندر شهید بهشتی چابهار اظهار داشت: در حال حاضر روزانه چهار هزار دستگاه کامیون در حال حمل کالا‌های اساسی از بنادر کشور هستند.

وی ادامه داد: در بحث کالای اساسی اولویت برای این سازمان بندر امام خمینی(ره) است که خوشبختانه بعد از مصوبه شورای عالی ترابری که قرار شد کمتر از 2 هزار و 500 ناوگان به این بندر فرستاده نشود، در حال حاضر حدود 2 هزار و 700 ناوگان در حال حمل کالای اساسی از این بندر مهم کشور است.

ريیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به مشکلات بندر چابهار در زمینه کالا‌های اساسی گفت: این بندر مهم و استراتژیک کشور دارای مشکلاتی در زمینه ظرفیت انبار ذخیره کالا‌های اساسی است که اقدامات خوبی نظیر احداث سیلوی 100 هزار تنی و ساخت انبار توسط بخش خصوصی درحال انجام است.

امانی تصریح کرد: این سازمان در شرایط کنونی به منظور تسریع در روند جابجایی کالا از بندر چابهار مقرر کرد با 6 استان مقصد کالای اساسی چابهار جلسه‌ای برگزار کند تا ناوگان مورد نیاز برای تخلیه 109 هزار تن کالای موجود در محوطه آن از این 6 استان تامین شود.

وی با بیان اینکه امسال حدود 2 میلیون تن کالا از بندرچابهار حمل شده است که 703 هزار تن آن را کالای اساسی تشکیل می‌دهد، گفت: امیدواریم با اقدامات این سازمان در زمینه در نظر گرفتن مشوق‌ها برای رانندگان نظیر روغن و لاستیک شاهد رشد روز افزون جابجایی کالا در کشور باشیم.

ريیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: همچنین این سازمان به منظور اصلاح فرآیند تخلیه بار از بنادر با برگزاری جلسات متعدد با دستگاه‌های مرتبط به نتایج مطلوبی رسیده است که کم شدن زمان معطلی رانندگان در بنادر از آن جمله به‌شمار می‌رود.

امانی تصریح کرد: هم اینک حدود 2 میلیون تن کالا در بنادر کشور دپو شده است که یک و چهار دهم آن مربوط به بندر امام خمینی (ره) می‌شود و بقیه در سایر بنادر است.

وی ادامه داد: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تعهد کرده است دربازده زمانی یک ماه و نیم آینده 2 میلیون تن کالا دپو شده در بنادر کشور را حمل نماید که امیدواریم با افزایش ناوگان به پنج هزار دستگاه بتوانیم این مهم را هر چه سریع‌تر محقق کنیم.

ريیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: در حال حاضر روزانه 92 هزار تن کالا را حمل می‌کنیم که قرار است این میزان را به 100 هزار تن برسانیم.

امانی با اشاره به اهمیت صادرات غیر نفتی گفت: با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب در زمینه افزایش تعاملات با کشور‌های همسایه و توجه رییس جمهوری به افزایش صادرات غیرنفتی، این سازمان ساماندهی پایانه‌های مرزی را در اولویت کاری خود قرار داده است.

او اضافه کرد: خوشبختانه صادرات از پایانه‌های مرزی کشور در سال‌جاری نسبت به سال گذشته 9 و نیم درصد رشد داشته است که این امر نشان از اقدامات خوبی است که در پایانه‌های مرزی در حال انجام است.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد