افتتاح یک منطقه آزاد دیگر، اینبار در کرمانشاه!

افتتاح یک منطقه آزاد دیگر، اینبار در کرمانشاه!

دفتر پانزدهمین منطقه آزاد تجاری کشور صبح پنجشنبه با حضور «سعید محمد» مشاور ريیس‌جمهوری و دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد و...

عملیات اجرایی این منطقه پس از افتتاح دفتر آن در قصرشیرین با حضور مشاور ريیس‌جمهور شروع شد.

«سعید محمد» به عنوان نماینده ویژه ريیس‌جمهوری صبح امروز به شهرستان قصرشیرین سفر کرد و در بدو ورود با حضور در گلزار شهدای گمنام با مقام شامخ شهیدان ادای احترام کرد و در ادامه با حضور در منزل یکی از شهدا از خانواده این شهید دلجویی کرد.

مدیر اجرایی منطقه آزاد قصرشیرین معرفی شد

همچنین پیش از این و در استانداری کرمانشاه «نادر نادری» در نشستی با حضور «سعید محمد» دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور و «بهمن امیری مقدم» استاندار کرمانشاه به‌عنوان مدیر اجرایی منطقه آزاد تجاری و صنعتی قصرشیرین معرفی شد.

«بهمن امیری‌مقدم» استاندار کرمانشاه در این مراسم اظهار کرد: کار دعوت از سرمایه‌گذاران برای حضور در منطقه آزاد تجاری قصرشیرین در حال انجام است.

وی با بیان اینکه در منطقه آزاد قصرشیرین چیزی به نام زمین فروشی نداریم، گفت: هر زمینی که در این منطقه واگذار می‌شود، باید به امور تولیدی و سرمایه‌گذاری و صادرات اختصاص یابد.

امیری مقدم با دعوت از سرمایه‌گذاران برای حضور در استان، گفت: درهای کرمانشاه به روی سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی باز است و هر مانعی که سر راه آنان باشد، برداشته خواهد شد.

«شهریار حیدری» نماینده مردم قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلان‌غرب در مجلس هم اظهارکرد: منطقه ویژه از سال 95 مصوب شد و امروز شاهد پیشرفت فیزیکی مناسبی در این منطقه هستیم که از مجموع یک هزار و 335 هکتار زمین منطقه ویژه، 75هزار هکتار توسط هیات مدیره منطقه ویژه در قالب طرح‌های مختلف قابل توجیه واگذار شده که بخشی از این طرح‌ها به سرانجام رسیده و فعال و بخشی نیز نیمه فعال است.

وی ادامه داد: با تصویب منطقه آزاد قصرشیرین منطقه ویژه در دل منطقه آزاد تعریف می‌شود بنابراین تلاش کردیم هم منطقه آزاد ایجاد شود و هم منطقه ویژه حفظ شود برای شهرستان قصرشیرین که به عنوان یک امتیاز ویژه و منحصر به فرد در این منطقه جا دارد.

با تصویب مجمع تشخیص مصلحت نظام، قصرشیرین 15 اردیبهشت سال جاری به صورت رسمی منطقه آزاد تجاری شد.

شهرستان مرزی قصرشیرین با بیش از 27 هزار نفر جمعیت در غرب کرمانشاه، با عراق 186 کیلومتر مرز دارد که در امتداد این مرز، 2 معبر رسمی پرویزخان و خسروی قرار دارد که مبادلات اقتصادی، تجاری و صادرات کالا به اقلیم کردستان و حکومت مرکزی عراق از این 2 مرز انجام می‌شود.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد