ارزش واقعی سهام هلدینگ خلیج فارس، بیشتر از قیمت روی تابلو است / دو سازمان و چند نهاد مالی در پی برگزاری هرچه بهتر

ارزش واقعی سهام هلدینگ خلیج فارس، بیشتر از قیمت روی تابلو است / دو سازمان و چند نهاد مالی در پی برگزاری هرچه بهتر

سازمان بورس و اوراق بهادار با همکاری سازمان خصوصی سازی در تلاش هستند تا ضمن مشورت با واسطه‌های بزرگ مالی، بزرگترین مزایده خصوصی‌سازی یعنی عرضه بلوکی 18 درصد از...

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از سنا، سازمان خصوصی‌سازی در نظر دارد باقیمانده سهام متعلق به دولت در شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس را در قالب بلوک با درصد سهام قابل عرضه متفاوت (از یک درصد به بالا) از طریق بورس عرضه و واگذار کند.

براین اساس، پیرو انتشار آگهی فراخوان دعوت از متقاضیان بالقوه خرید در سایت اینترنتی این سازمان به نشانی http://www.ipo.ir، آمادگی دارد تا در صورت تمایل به خرید، نقطه نظرات و پیشنهادهای احتمالی در خصوص میزان سهام مورد تقاضا و شرایط واگذاری را به طور مکتوب و یا از طریق برگزاری جلسه مشترک دریافت کند.

بنابر این گزارش، سازمان‌های بورس و اوراق بهادار و خصوصی‌سازی در تلاشند با عرضه این سهام به شکل بلوکی، در بازار بلوک انجام شود که بازار سهام با کمبود نقدینگی مواجه نشود.

بر همین اساس، سازمان بورس و اوراق بهادار و نیز سازمان خصوصی سازی، جلساتی را با هلدینگ های بزرگ مالی ترتیب دادند تا به مکانیزم دقیقتری برای کشف قیمت عرضه بلوکی هلدینگ خلیج فارس دست یابند و این عرضه به طور صحیحتر و بهتری انجام شود.

در همین راستا، اکنون نیز نهادهای مربوطه برای تحقق این مهم، در حال مشورت با واسطه های مالی بزرگ هستند تا این کار به طور جمعی به بهترین نحو ممکن اجرایی شود.

پیش از این، رییس کل سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرده بود که بزرگترین مزایده تاریخ خصوصی‌سازی برای واگذاری 18 درصد از سهام شرکت هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس که ارزش کل پالایشگاه بالغ بر 350 هزار میلیارد تومان است، به زودی انجام می‌شود.

حسین قربان‌زاده تصریح کرده بود: با توجه به ارزش سهام هلدینگ خلیج فارس، این بزرگ‌ترین واگذاری تاریخ سهام دولت خواهد بود. از همه فعالان حوزه صنعت پتروشیمی، صنایع مرتبط، مجموعه‌ها و شخصیت‌های حقوقی که توان شرکت در این مزایده را دارند، درخواست می‌شود که برای خرید آن اقدام کنند.

وی گفته بود: پیش از مزایده نیز امکان مذاکره در سازمان خصوصی سازی، به طور حضوری و یا از طریق سایت سازمان خصوصی سازی وجود دارد. به نظر من این سهم ارزنده‌ترین سهمی است که دولت در شرکت‌های بورسی دارد و ارزش واقعی آن بیش از ارزشی است که اکنون روی تابلوی بورس قرار دارد.

منبع: سنا

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد