قیمت دلار امروز محدوده حساس را پشت سر گذاشت

قیمت دلار امروز محدوده حساس را پشت سر گذاشت

قیمت دلار اولین روز خرداد را با اندکی افزایش آغاز کرد و در نیمه روز به 52 هزار و 450 تومان رسید. اما آیا دلار در همین...

تجارت نیوز: در روزهای قبل معامله‌گران چشم به تابلوهای خیابان فردوسی داشتند که ببینند آیا دلار محدوده 52 هزار و 200 را حفظ می‌کند یا از دست می‌دهد؟

نهایتا در دو روز گذشته قیمت دلار در بالای این محدوده ماند و سیگنال افزایش قیمت به بازار داد. اما معامله‌گران هنوز این سیگنال را قطعی نمی‌دانند و معتقدند که دلار باید بالای این محدوده تثبیت شود تا روند قیمتی آن مشخص شود. اما آنچه این معامله‌گران می‌گویند این است که قیمت 52 هزار و 200 تومان برای دلار محدوده حساسی است که روند آینده بازار را مشخص می‌کند.

اما عده دیگری از معامله‌گران چندان به این مرز قیمتی اعتقاد ندارند و معتقدند بازار ارز فعلا دچار رکود شده است و روند تغییرات قیمت دلار بسیار کند است. به عقیده این عده، دلار از محدوده 51 هزار تومان پایین‌تر نمی‌رود و از محدوده 52 هزار تومان هم بالاتر نمی‌رود و در همین دو کانال نوسان خواهد داشت.

بازگشت خریداران به بازار ارز

کاهش قیمت دلار با ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو همزمان شده بود و برای همین بسیاری معتقد بودند که بخشی از دلار و طلاهای خانگی وارد بازار خودرو شده و میزان تقاضا در بازار ارز کم و میزان عرضه افزایش یافته است. به عبارتی این عده معتقدند که خودرو زیر پای دلار را خالی کرده است.

اگرچه در اردیبهشت ماه این فرضیه چندان جدی نبود، اما این گروه به همزمانی افزایش قیمت دلار با پایان ثبت نام خودرو اشاره می‌کنند. ثبت نام خودرو در سامانه یکپارچه 29 اردیبهشت تمام شد و از همان زمان هم روند افزایشی قیمت دلار آغاز شد. این گروه معتقدند افرادی که از بازار خودرو جا مانده‌اند، سرمایه‌های خود را وارد این بازار کرده‌اند و تقاضا برای دلار بیشتر شده است.

اما مروری بر روند دیگر ارزها نشان می‌دهد که قیمت دلار هرات هم در حال افزایش است و امروز به 52 هزار و 600 تومان رسیده است. این افزایش قیمت هم می‌تواند مسیر حرکت دلار ظرف روزهای آینده را مشخص کند.

اما در مجموع می‌توان گفت فعلا رویداد سیاسی و اقتصادی خاصی رخ نداده که بتواند بازار ارز را تحت تاثیر قرار دهد. چون اخبار مذاکرات هسته ای مدت‌هاست که بر بازار ارز تاثیر خاصی ندارد. ماجرای تنش میان ایران و طالبان می‌تواند بر بازار اثر بگذارد که این ماجرا هم فعلا مسکوت مانده است.

پ

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد