تحلیل نماد شاوان | سوپر گزارش شاوان، سقف تاریخی می شکند؟

تحلیل نماد شاوان | سوپر گزارش شاوان، سقف تاریخی می شکند؟

شاوان در گزارش سه ماهه نیز یک سوپر گزارش را ارايه کرد و توانست سود خالص هر سهم را با افزایش بی نظیر 107 درصدی از 97 تومان به 203 تومان برساند.

به گزارش نبض بورس؛ شاوان یا پالایشگاه نفت لاوان یکی از نماد‌های خوب گروه پالایشی است که توانسته سودسازی خوبی را انجام دهد، یکی از خوبی‌های شاوان نسبت به دیگر پالایشی ها، صادرات محور بودن آن است که این عامل باعث افزایش eps این نماد شده است، نزدیک به 30 درصد از فروش این شرکت صادراتی و 70 درصد نیز در بازار داخلی به فروش می‌رسد.

اما نکته شگفت انگیز این نماد افزایش دو برابری فروش تا پایان خرداد است که درآمد عملیاتی این نماد را به 13223 میلیارد تومان رسانده است. جالب است بدانید درآمد عملیاتی این نماد در سه ماهه ابتدایی 6522 میلیارد تومان بوده است.

شاوان در گزارش سه ماهه نیز یک سوپر گزارش را ارايه کرد و توانست سود خالص هر سهم را با افزایش بی نظیر 107 درصدی از 97 تومان به 203 تومان برساند.

حاشیه سو دناخالص این نماد نیز از 15 درصد به 17 درصد در سال جدید رسیده است که نشان از افزایش سودسازی این نماد دارد.

تحلیل تکنیکال شاوان

شاوان در تایم فریم ماهانه حرکت آهسته - پیوسته جالبی را از خود ارايه داده است، این نماد از یک محدوده نوسانی مستطیلی به ناحیه دیگر می‌رود، به عبارتی از یک اف تی آر به اف تی آر دیگر.

حال شاوان در حساس‌ترین نقطه یعنی سقف تاریخی قرار دارد و احتمالا با گزارش خوب خود می‌تواند این سقف را به سمت بالا بشکند.

شاوان در تایم فریم روزانه در معاملات سه شنبه یک کندل قوی به سمت بالا ساخت که تمام سفارشات را به یک باره به سمت بالا جمع آوری کرد، اما این نماد به علت قیمت پایانی 2 درصد پایین‌تر در معاملات چهارشنبه بالای کندل سه شنبه باز نشده و در معاملات شنبه هفته آینده به سقف تاریخی برخورد خواهد کرد.

تحلیل تابلوخوانی شاوان

73 درصد سهامداران عمده این نماد حقوقی هستند و جزيیات معاملات حقیقی و حقوقی این نماد برابر است با:

در محدوده منفی
خرید حقیقی: 4.6 M سهم
سرانه: 49 میلیون تومان
فروش حقیقی: 4.8 M سهم
سرانه: 30 میلیون تومان
خرید حقوقی: 1.2 M سهم
فروش حقوقی: 1 M سهم

در محدوده مثبت
خرید حقیقی: 8.3 M سهم
سرانه: 34 میلیون تومان
فروش حقیقی: 11.1 M سهم
سرانه: 37 میلیون تومان
خرید حقوقی: 4.1 M سهم
فروش حقوقی: 1.3 M سهم

در صف خرید
خرید حقیقی: 5.2 M سهم
سرانه: 60 میلیون تومان
فروش حقیقی: 4.8 M سهم
سرانه: 50 میلیون تومان
خرید حقوقی: 2 M سهم
فروش حقوقی: 2.4 M سهم

حجم و ارزش معاملات شاوان

حجم معاملات شاوان در سه شنبه 26.9 میلیون سهم به اندازه 3.6 برابر میانگین ماهانه بوده و سرانه (خرید: 43.8) (فروش: 37.7) بوده و نسبت سرانه خرید به فروش مثبت 1.2 است و سهم با خروج نقدینگی 6 میلیارد تومانی و حقیقی به حقوقی 9 درصدی همراه است.

برآیند معاملات بزرگ مثبت شاوان در روز سه شنبه 11.7 میلیارد تومان معادل 18 درصد ارزش کل معاملات است، یکی از نکات مثبت این سهم در معاملات سه شنبه آخرین قیمت 2 درصد بالاتر از پایانی است و می‌تواند سهم را در روز چهارشنبه با تقاضا و وضعیت بسیار خوب مواجه کند، البته گزارش عالی این نماد نیز محرکی است که احتمالا این نماد امروز مثبت باز می‌شود.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد