قطع برق مهار شد؟/ خسارت سنگین به کارخانجات تهران

قطع برق مهار شد؟/ خسارت سنگین به کارخانجات تهران

قطعی برق تهران تا حدی مهار شد اما قطع برق در شهرستان‌ها همچنان ادامه دارد. البته صاحبان صنایع و کسب و کار در تهران می‌گویند که مهار قطعی برق خانگی به قیمت قطع برق صنایع و کارخانجات بوده و گرفتاری‌های فراوانی ایجاد کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، دو روزی است که گزارش‌های قطعی برق در شهر تهران کمتر شده است. برق برخی از مناطق اصلا قطع نشده و برق بقیه مناطق هم کمتر از روزهای پیش قطع شده است.

معاون بهره‌برداری شرکت توزیع نیروی برق تهران گفته بود که به علت همکاری خوب صنایع در کاهش مصرف، برق پایتخت تا چند روز آینده قطع نمی‌شود.

اما همکاری صنایع در کاهش مصرف برق به چه معناست؟ یک فعال اقتصادی بخش صنایع به خبرنگار تجارت‌نیوز می‌گوید: «چند روزی است که گاه و بیگاه برق کارخانه قطع می‌شود. کارگرها کاری ندارند و کارخانه در ساعات قطعی برق، عملا از کار می‌افتد.»

شرکت توانیر هر ساله با صنایع قراردادی امضا می‌کند تا برنامه تعطیلات سالانه و تعمیرات کارخانجات در 100 روز تابستان باشد. این قرارداد به این منظور بسته می‌شود که همزمان با اوج مصرف برق، به شبکه فشار وارد نشود.

یکی از ساکنان شهرک صنعتی موسی‌آباد می‌گوید: اطلاعیه‌ای برای ما آمده است که از امروز ساعت 3 به بعد، برق قطع می‌شود و این روند تا آخر شهریور ماه ادامه دارد.با این وضعیت اصلا نمی‌شود کار کرد و بازدهی داشت.

یکی دیگر از فعالان حوزه صنایع می‌گوید: «به ما می‌گویند برق از ساعت 3 تا 5 قطع می‌شود اما ساعت قطعی برق، هر روز غافلگیرمان می‌کند. یک روز نیم ساعت زودتر قطع می‌شود و یک روز چهل دقیقه زودتر.»

یکی دیگر از فعالان اقتصادی که صاحب کارخانه مواد غذایی است می‌گوید که اگر برق کارخانه بین فرآیند تولید قطع شود، محصول خراب می‌شود و باید همه مواد اولیه را دور بریزیم.

صاحیان صنایع می‌گویند ژنراتورها هم کاری از پیش نمی‌برند چون تامین برق ماشین‌آلات کارخانه خیلی بیشتر از توان آن‌هاست.

با این وجود، گزارش‌های واصله نشان می‌دهد که قطعی برق خانگی فقط برای تهرانی‌ها مهار شده است و قطعی برق شهرستان‌ها ادامه دارد.

برای مطالعه بیشتر در این باره، گزارش «علت قطع برق بدون اطلاع قبلی چه بود؟» را از سایت تجارت‌نیوز بخوانید.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد