رونمایی از اوراق قرض‌الحسنه/ اولین معامله اوراق انجام شد

رونمایی از اوراق قرض‌الحسنه/ اولین معامله اوراق انجام شد

ایلنا: صبح امروز با حضور وزیر اقتصاد و مدیران بانک‌های قرض‌الحسنه از اوراق قرض الحسنه رونمایی و اولین معاملات انجام شد

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، صبح امروز با حضور وزیر اقتصاد و مدیران بانک‌های قرض‌الحسنه از اوراق قرض الحسنه رونمایی و اولین معاملات انجام شد. 

محمد طالبی، دبیر کل بانک مرکزی در مراسم اولین همایش ملی قرض‌الحسنه با بیان اینکه در بحث توسعه قرض الحسنه باید مرجع واحدی داشته باشیم و این امر مهمی است، گفت: تقریبا 10 درصد تسهیلات نظام بانکی مرتبط با بانک‌های قرض‌الحسنه است که این عدد نشان دهنده رشد این بانک‌ها هستند. 

وی ادامه داد: مصوبه شورای پول و اعتبار برای بانک‌های قرض‌الحسنه با منابع کمتر از 400 میلیارد تومان و تک شعله‌ای گام نوینی بوده و تمام بانک‌هایی که به دنبال فعالیت در این چارچوب هستند باید تحت نظارت بانک مرکزی باشند و تا کمتر از 3 ماه آینده مصوبه شورای پول و اعتبار برای صندوق‌ها و بانک‌های قرض‌الحسنه با منابع بیشتر از 400 میلیارد تومان اعلام خواهد شد. 

محمدحسین حسین‌زاده، مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه رسالت با بیان زمانی برای ایجاد بانک‌های قرض‌الحسنه شک و شبهه‌ای وجود داشت اما امروز عملکرد این بانک‌ها برای همه ثابت شده‌است، گفت: امروز بانک‌های قرض‌الحسنه جزو پیشرفته‌ترین عقود از نگاه علم اقتصاد هستند که مخاطب آن آحاد مردم بوده و خواهد بود. 

وی با بیان اینکه نباید نگاه علم بانک‌های توسعه‌ای را به بانک قرض‌الحسنه داشت، گفت: بانک مرکزی باید نگاه تخصصی به بانک‌های قرض‌الحسنه داشته باشد چرا که بانک‌های قرض‌الحسنه می‌توانند در معیشت مردم و تامین نیاز آنها موثر باشند. 

همچنین سعید شمسی‌نژاد، مدیر عامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با بیان اینکه 25 درصد مردم جامعه در بانک‌های قرض‌الحسنه سپرده‌گذاران کرده‌اند، گفت: بانک‌های قرض‌الحسنه توانسته‌اند تا 70 درصد رشد در منابع خود داشته باشند که این رشد بی‌نظیر بوده است. 

وی ادامه داد: همچنین 4.5 میلیون فقره وام از سوی بانک‌های قرض‌الحسنه داده شده و برای افزایش قدرت وام دهی به مردم خواستار کاهش تسهیلات تکلیفی هستیم.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد