عملکرد هفتگی سهام عدالت / افت دوباره ارزش سهام عدالت

عملکرد هفتگی سهام عدالت / افت دوباره ارزش سهام عدالت

ارزش سهام عدالت در هفته‌ای که گذشت به دلیل روند نزولی نمادهای تاثیرگذار بر ارزش این سبد، حدود 600 هزار تومان افت کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، در شروع معاملات این هفته از بازار سهام ارزش سهام عدالت حدود 10/5 میلیون تومان بود و در روزهای شنبه و یکشنبه ارزش سهام عدالت روندی صعودی داشت و در روز یکشنبه به مرز 11 میلیون تومان نیز رسید اما روند نزولی سبد سهام عدالت از روز دوشنبه شروع شد و در روز پایانی معاملات این هفته به زیر 10 میلیون تومان رسید.

سبد سهام عدالت به دلیل روند نزولی گروه‌های بانکی، فلزات، پتروشیمی، پالایشی و خودرویی روندی نزولی پیدا کرد و به نظر می‌رسد در کوتاه‌مدت رشد چندانی نخواهد داشت.

سهام عدالت در مردادماه به حدود 21 میلیون تومان رسیده بود اما در 5 ماه گذشته ارزش این سبد به کمتر از نصف رسید.

سبدی که رشد ندارد!

ارزش سبد سهام عدالت در 5 ماه گذشته روند نزولی داشت و فقط در مقاطعی کوتاه روند صعودی را تجربه کرده است. این افت قیمت در حالی است که فروش سهام عدالت در بازار سهام متوقف شده است.

در ادامه برخی از کامنت‌های سهامداران در رابطه با توقف فروش و افت قیمت این سبد بخوانید:

«قول خرید سهام عدالت رو داده بودن چی شد صندوق ها تشکیل نشدن پیگیری کنید»

«آخه دولتی که 500 هزار میلیارد از بورس برداشته میاد سهام عدالت آزاد کنه! تا شاخص نیاد حدود 800 تا 900 هزار و تمام سهم های شاخص ساز عدالت به قیمت سال 98 نرسن سهام آزاد نمیشه. ارزش 60 درصد سهام عدالت به 4 میلیون میرسه و اون موقع آزاد خواهد شد.»

« مگه ما واقعا صاحب این چندرغاز سهام هستیم که از افتش ناراحت بشیم؟! سهامی که 8 ماه نتونستی بفروشیش بودو نبودش کلا فرقی نداره!!»

این در شرایطی است که قرار بود صندوق‌های با درآمد ثابت بخشی از دارایی خود را به نمادهای حاضر در سبد سهام عدالت احتصاص دهند و به نوعی خریدار سبد سهام عدالت از سهامداران باشند اما وقتی قانونی از طرف سازمان بورس به صندوق‌های درآمد ثابت ابلاغ می‌شود این صندوق‌ها قانونا سه ماه وقت دارند تا قانون را اجرایی کنند که به نظر می‌رسد با تغییر ريیس سازمان بورس و همچنین منتفی شدن آزادسازی 30 درصد سوم سهام عدالت در بهمن ماه، تصمیمات جدیدی در رابطه با از سرگیری فروش سهام عدالت گرفته شود.

برخی از کارشناسان عقیده دارند آزادسازی سهام عدالت و افزایش عرضه در بازار سهام یکی از دلایل شروع ریزش شاخص کل در مرداد ماه بود و این کارشناسان از سرگیری فروش سهام عدالت در بازار سهام بدون در نظر نگرفتن تدابیر لازم را عملی مخرب می‌دانند.

آخرین اخبار سهام عدالت را در صفحه سهام عدالت تجارت‌نیوز بخوانید.

 

 

 

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد