سیگنال منفی بازار ارز به بورس/ شاخص بورس ریزش می‌کند؟

سیگنال منفی بازار ارز به بورس/ شاخص بورس ریزش می‌کند؟

اقتصاد کلاناقتصادنیوز نوشت: آیا شاخص کل بورس در کانال 1.3 میلیون با مقاومت حقوقی ها روبه رو می شود؟

معاملات بازار سهام در روز شنبه درحالی وارد هفته سوم بهمن می‌شود که روز شنبه هفته جاری، بازار سهام متاثر از معاملات روز چهارشنبه ممکن است شاهد فشار دوباره سمت عرضه باشد.

این در حالی است که برای بورس و فرابورس شاخص های عملکردی بازار سهام نشانگر این هستند که خروجی پول حقیقی ها دنبال و همین چالش پیش روی بازار خواهد بود. هر چند که در این میان مقاومت حقوقی ها می تواند بازار را تحت تاثیر قرار دهد.  

ریزش شاخص بورس در صورت تداوم استراتژی صبر خریداران

با این وصف شاخص کل بورس در روز شنبه نوسان گیری را از کانال 1.3 میلیون واحد دنبال می کند. شاخص کل بورس اگرچه چالش حضور در کانال 1.2 میلیون واحد را پشت سر گذاشت اما اگر فشار عرضه‌ها بیشتر شود و خریداران دوباره استراتژی صبر را در پیش گیرند، آن وقت شاخص در کانال 1.3 میلیون واحد احتمالا دوباره میل به سقوط به کانال 1.2 میلیون پیدا کرد.

به نظر می رسد در معاملات روز شنبه اگر در دنباله توان سمت عرضه در روز چهارشنبه هفته گذشته پیگیری، چه بسا که قرمز رنگ شود.  اگر دوباره حقوقی ها حمایت از شاخص را در دستورکار داشته باشند، شاخص در کانال 1.3 میلیون واحد حرکت روبه جلو را به ثبت رساند. بورس بازان با سیگنال های منفی از بازار ارز، موتور فعال شان در سهم های دلاری و صادرات محور را هم خاموش کرده اند.

احتمال نزولی شدن شاخص کل بورس

تازه ترین نظرسنجی نشان می دهد معاملات بازار سهام در روز شنبه با همان روند روبه افزایش ارزش معاملات روبه رو می شود. در صورتی که بورس بازان رفتار روز چهارشنبه هفته گذشته را بخواهند پیگیری و تداوم بخشد، شاخص کل بورس با تغییرات منفی روبه می شود و احتمالا شاخص کل بورس دوباره در مسیر نزولی به کانال 1.2 میلیون قرار می گیرد. چرا که فروشندگان دوباره در سمت عرضه فعال شدند.

همچنین در صورتی که خریداران بخواهند دوباره در موقعیت جدید فشار به سمت عرضه را در دستور کار قرار دهند، شاخص کل بورس در دامنه محدود در کانال 1.3 میلیون واحد باقی می ماند.  

223225

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد