اوجی: خبرهای خوبی درباره فروش نفت داریم

اوجی: خبرهای خوبی درباره فروش نفت داریم

وزیر نفت گفت: برای فروش نفت و میعانات گازی راهکارهای متنوع مانند تهاتر نفت با کالا و تهاتر با مشارکت و سرمایه گذاری پیش‌بینی شده است.

خبرگزاری تسنیم: وزیر نفت گفت: برای فروش نفت و میعانات گازی راهکارهای متنوع مانند تهاتر نفت با کالا و تهاتر با مشارکت و سرمایه گذاری پیش‌بینی شده است.

جواد اوجی وزیر نفت پس از حضور در جلسه امروز کمیسیون صنایع و معادن در جمع خبرنگاران، گفت: در جلسه امروز برنامه‌های وزارت نفت در حوزه‌های بالادستی و پایین‌دستی نفت و گاز، چالش‌های این وزارتخانه و سرمایه‌گذاری‌های موردنیاز و پروژه‌های در دست اجرا تشریح شد.

وی با بیان اینکه در نشست امروز وضعیت فعلی صنعت نفت در حوزه نفت، گاز، پالایش و پخش و شرکت ملی صنایع پتروشیمی تشریح شد، افزود: همچنین در این جلسه، سرمایه گذاری‌های موردنیاز در این زمینه مورد بررسی قرار گرفت.

وزیر کابینه سیزدهم با تاکید بر ضرورت تامین سرمایه گذاری در حوزه وزارت نفت، ادامه داد: حمایت نمایندگان می‌تواند در تحقق این مهم اثرگذار باشد. از سوی دیگر با به کارگیری راهکارهای ارايه شده در نشست امروز می‌توان به دستاوردهای مناسبی دست یافت.

اوجی تصریح کرد: میادین مشترک به عنوان اولویت نخست در حوزه نفت و گاز، فشار افزایی میادین گازی به منظور حفظ و نگه داشت تولید در بخش گاز و نفت، سرمایه گذاری‌ در بخش میان محصولی صنایع پیشران پتروشیمی و پارک‌های زنجیره ای اهمیت دارد. که امیدواریم با حمایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی و اجرای برنامه های دولت تحقق یابد.

وزیر نفت درباره راهکارهای فروش نفت نیز توضیح داد: من فکر می‌کنم با استفاده از تمامی پتانسیل‌های داخلی، ظرفیت‌های خارجی و تنوع قراردادها خبرهای خوبی در راه است.

وی با بیان اینکه با توجه به روند رشد 6 تا 7 درصدی نیاز به مصرف انرژی در دنیا و کاهش بیماری کرونا، پیش‌بینی می‌شود تقاضا به انرژی روزبه روز افزایش پیدا ‌کند، ادامه داد: برای فروش نفت و میعانات گازی راهکارهای متنوع مانند تهاتر با کالا و تهاتر با مشارکت و سرمایه گذاری پیش‌بینی شده است. این راهکار می‌تواند منابع مالی موردنیاز پروژه‌های عمرانی را تامین کند.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد