کتاب «نقش مالی رفتاری در بهبود مدیریت سرمایه‌گذاری» به کتابخانه سازمان بورس رفت

کتاب «نقش مالی رفتاری در بهبود مدیریت سرمایه‌گذاری» به کتابخانه سازمان بورس رفت

در این کتاب نویسندگان از تجربیات خود و دیگران مدیران سرمایه‌گذاری سخن گفته اند و بیان ساده و صریح آنها در ذکر مسايل پیرامون مدیران سرمایه‌گذاری از ویژگی‌های بارز آن است.

به گزارش پایگاه خبری بازارسرمایه (سنا)؛ کتاب « نقش مالی رفتاری در بهبود مدیریت سرمایه گذاری» نوشته توماس هوارد و جیسون ووس ترجمه ایوب گودرزی در 226 صفحه توسط انتشارات چالش منتشر شده است. در این کتاب شما با معادلات ریاضی و نظریه های مختلف کلاسیک برای سهام مناسب سروکار نداشته بلکه قرار است یاد بگیرید که در برخورد با مسايل مالی چگونه از روانشناسی ذهن خود استفاده کنید تا انتخاب درستی داشته باشید.

«دیوانگی است که فکر کنیم انسان ها همیشه منطقی عمل می کنند» جمله ای معروف از آقای ریچارد تالر از بنیان گذاران علم رفتاری است. این جمله را می توان خلاصه تمام روانشناسی انسان دانست. انسان های به ظاهر منطقی همواره تلاش می کنند بر خوردشان با مسايل مختلف را بر اساس محاسبات منطقی و از پیش تعیین شده انجام دهند که گاهی مواقع با شکست مواجه می شوند علت آن را ناتوانی خود در ارزیابی مسيله ی مورد نظر می دانند؛ در حالیکه به عقیده اکثر محققین در حوزه علوم رفتاری این که شما رفتار خودتان را درست انجام دهید بخشی از حل مسيله است و بخش عمده ی آن رفتار دیگر انسان ها در مواجهه با آن مسيله است که بر روی انتخاب و تصمیم نهایی تان اثرگذار است.

این کتاب اخیرا به مجموعه کتاب های کتابخانه سازمان بورس و اوراق بهادار افزوده شده است. این کتابخانه فعالیت خود را از سال 1374 با هدف اطلاع‌رسانی و ارايه خدمات به دانشجویان، اساتید، سرمایه گذاران و سایر علاقه مندان آغاز کرد.

سیر توسعه و تکمیل منابع طی سال‌های پس از آن در راستای تبدیل این کتابخانه به تخصصی‌ترین مرکز مورد مراجعه محققان و علاقمندان به بازار سرمایه تداوم یافت. ماحصل این تلاش گردآوری بیش از 5945 عنوان کتاب انگلیسی (نسخه چاپی و الکترونیکی)،  4986 عنوان کتاب فارسی، 2415 عنوان پایان‌نامه فارسی و انگلیسی مرتبط با حوزه‌های بازار سرمایه، 64 عنوان نشریه تخصصی و 6416 عنوان مقاله فارسی و انگلیسی در نرم‌افزار جامع کتابخانه شد، همچنین مجموعه نرم افزارهای نور شامل 81 مجموعه آثار نویسندگان برتر اسلام و ایران در دسترس محققان قرار گرفته است.

علاقه مندان جهت جستجو در منابع کتابخانه می‌توانند به سایت http://lib.seo.ir/faces/home.jspx مراجعه و یا با شماره تلفن 84083191 تماس بگیرند.

 آدرس کتابخانه: خیابان حافظ پایین‌تر از خیابان جمهوری نبش خیابان هاتف ساختمان بورس طبقه 4.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد