مجمع تاپکیش 1401 | چه میزان سود تقسیم شد؟

مجمع تاپکیش 1401 | چه میزان سود تقسیم شد؟

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت تجارت الکترونیک پارسیان کیش با حضور 75.94 درصد سهامداران، برگزار شد. گزارش نبض بورس را از این مجمع بخوانید.

به گزارش نبض بورس، مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت تجارت الکترونیک پارسیان کیش با حضور 75.94 درصد سهامداران، نماینده سازمان بورس، نماینده موسسه حسابرسی و بازرس قانونی و ناظرین به ریاست آقای خداکرمی به صورت حضوری و آنلاین برگزار گردید، آقای غلامی مدیر عامل شرکت گزارشی از فعالیت شرکت در خصوص سال مالی منتهی به 30 آذر 1401 به صورت زیر ارايه دادند:

فعالیت‌های شرکت در بخش تولید

تولید انواع پایانه‌های فروش
استان خوزستان (منطقه آزاد اروند): تولید سالانه با ظرفیت 300 هزار دستگاه پایانه فروش آنلاین باسیم و 300 هزار دستگاه پایانه فروش آنلاین بی سیم با بروزترین دستگاه‌های موجود تولید 8 مدل کارتخوان از سه برند معتبر جهانی NewLand، Smartpeak و Bitel.
استان تهران (شهرک صنعتی پرند): تولید پایانه‌های فروش آنلاین باسیم (pos) باظرفیت سالانه 300 هزار دستگاه در کارخانه پرند با بروزترین دستگاه‌های موجود.
تولید رول کاغذ‌های حرارتی.
تولید سیم کارت و کارت‌های بانکی به تعداد 611 هزار در سال مالی مورد گزارش.
تولید و توسعه نرم افزار.
تولید ماشین حساب متصل به کارت خوان.
تولید انواع ماژول lan-wifi و ماژول مبدل GPRS (برای تبدیل کارتخوان ثابت به سیار).
تولید پاور پایانه فروش.

پروژه‌های شرکت

فروش مشارکتی دستگاه کارتخوان با شرکت تجارت الکترونیک پارسیان.
تامین تجهیزات ذخیره ساز با مشارکت شرکت داده ورزجویا.
پروژه مانیتورینگ مراکز داده بانک پارسیان: مانیتورینگ مرکز داده بانک در سایت‌های زرافشان، چیتگر و سمنان.
پروژه پشتیبانی از سیستم نوبت دهی شعب بانک پارسیان با مشارکت سایر شرکت‌های فعال این حوزه.
پروژه ارتقاء ویندوز دستگاه‌های خودپرداز بانک پارسیان.
هدایت تراکنش.
پروژه نصب و راه اندازی دستگاه سامانه پلاک خوان در شیراز.

عملکرد مالی شرکت

درآمد‌های عملیاتی شرکت در سال مالی مورد گزارش 4.732 میلیارد ریال بوده که نسبت به سال مالی قبل کاهشی 56 دردی داشته است. مجموع درآمد شرکت از فروشرول کاغذ 384 میلیارد ریال و بخش پشتیبانی چاپ و بسته بندی 123 میلیارد ریال بوده است. به همین نسبت بهای تمام شده نیز کاهش داشته که منجر به سود عملیاتی 486 میلیارد ریالی شده است. در مجموع شرکت با 343 میلیارد ریال سود خالص به ازای هر سهم سودی 289 ریالی ساخته است.

برنامه‌های آتی شرکت

توسعه و ارتقا سطح تولید جهت افزایش تعداد مدل‌ها و برنده‌ای دیگر پایانه‌های فروش.
آمادگی برای ورود به کسب و کار مکمل: تاپکیش با تحلیل داده‌های به دست آمده از رصد بازار داخلی پایانه‌های بانکی، روند تراکنش‌های نقدی پایانه‌ها و نیز بررسی روند فناوری بانک داری هوشمند در دنیا مبادرت به جستجوی شرکای تجاری داخلی و خارجی در محصولات سفارشی شده Cashless و CRS نموده است. پیش بینی می‌شود این خط کسب و کار بتواند علاوه بر عرضه به بانک پارسیان و جایگزینی خودپرداز‌های دارای طول عمر زیاد همگامی با روند خدمات نوین بانکی، سهم 10 درصدی از بازار سایر بانک‌ها را در دو سال آینده جذب نماید.
اقدام جهت اخذ گواهینامه دانش بنیان.

سوالات مطرح شده در مجمع:

اخذ جواز زمین سپیدار به کجا رسیده است؟ یک مرحله جواز در شهرداری باقی مانده و حدود 90 درصد امور مربوط به جواز زمین سپیدار انجام شده و تا 3 ماه آینده این موضوع مرتفع خواهد شد.
در خصوص واحد پرند توضیح داده شود: شرکت در پرند در حال راه اندازی یک خط تعمیرات و تولید دستگاه پوز بوده که در فروردین ماه مرحله تولید تستی انجام خواهد شد.

وضعیت مالی شرکت در سال جاری نسبت به سال گذشته چه تغییری داشته است؟ بودجه اعلامی شرکت ظرف دو ماه اول این بودجه محقق شده است. در برنامه 6 ماهه بودجه محقق خواهد شد. عملکرد بهمن ماه 150 درصد نسبت به دوره مشابه رشد داشته است. بودجه سال آینده 44 درصد رشد داشته است و معادل 840 میلیارد تومان می‌باشد..

برنامه شرکت برای افزایش سرمایه چیست؟ اگر افزایش سرمایه در سال 1402 نیز معاف از مالیات باشد این موضوع پیگیری می‌شود.

تامین ارز با چه نرخی برای شرکت انجام می‌شود؟ نرخ مبادله با مرکز مبادله ارز و کالا انجام می‌شود که نرخ هفته گذشته 42 هزار تومان بوده است.

درانتها به ازای هر سهم 20 ریال سود تقسیم گردید، موسسه حسابرسی دش و همکاران به عنوان بازرس قانونی و حسابرس شرکت و موسسه حسابرسی ایران مشهود به عنوان بازرس علی البدل انتخاب گردید.

آخرین اخبار بورس و اقتصاد