اتفاق عجیب در صادرات خودروی ایرانی به اسپانیا

اتفاق عجیب در صادرات خودروی ایرانی به اسپانیا

دبیر کمیته فنی صدور مجوزهای خودرویی سازمان محیط زیست و عضو کارگروه ملی کاهش آلودگی هوای کلانشهرها درباره صادرات خودرو ایرانی به اسپانیا توضیح قابل توجهی را منتشر کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز،بهزاد اشجعی، دبیر کمیته فنی صدور مجوزهای خودرویی سازمان محیط زیست و عضو کارگروه ملی کاهش آلودگی هوای کلانشهرها درباره صادرات خودرو ایرانی به اسپانیا توضیح قابل توجهی را منتشر کرده است.

او در توییتی نوشته است: «آمار می‌دهند که ما به 9 کشور دنیا صادرات خودرو داریم! نام اسپانیا هم در لیست این کشورها قرار دارد! اما حقیقت چیست؟ بیشتر دقت کنیم می‌بینیم تعداد خودروهای صادراتی ایران به اسپانیا 16 دستگاه است که همه آنها هم برای انجام آزمون‌های استاندارد به آزمایشگاه Idiada اسپانیا منتقل شده‌اند!»

آخرین آمار تولید خودرو در کشور نیز حاکی از رشد دو برابری تولید خودروسازان در فروردین ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته است اما طبق آخرین گزارش‌ها علت این اتفاق در حد صفر بودن تولید خودرو در فروردین ماه پارسال و تکمیل خودروهای ناقص در انبار مانده خودروسازان بوده است. مقایسه روند تولید خودرو در فروردین ماه امسال نسبت به اسفند ماه سال گذشته حاکی از کاهش این میزان است.

آخرین اخبار اقتصادی را از کانال تلگرامی تجارت‌نیوز دنبال کنید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد