واردات خودرو با قیمت کمتر از این قیمت امکان پذیر نیست | چه کسانی خودرو وارد می‌کنند؟

واردات خودرو با قیمت کمتر از این قیمت امکان پذیر نیست | چه کسانی خودرو وارد می‌کنند؟

یک کارشناس صنعت خودرو می گوید: در صورتی که نظام تعرفه گمرک تغییر نکند، انتظار واردات خودرو کمتر از 800 میلیون تومان به جا نیست.

به گزارش همشهری آنلاین، فربد زاوه گفت: هر گونه محدودیتی در واردات خودرو، در بازار اثر گذار است، در کنار آن‌ موضوع هزینه‌ها، مسيله مربوط به تعرفه گمرک بی تاثیر نخواهد بود.

برخی شایعات در خصوص محدودیت های واردات خودرو در فضای مجازی پخش شده که قرار است خودروسازان و وزارت صمت واردات خودرو را انجام دهند. زاوه در این باره توضیح داد: اگر این صحبت ها صحت داشته باشد نشان می دهد فرآیند واردات با اخلال های اساسی مواجه می شود.

این کارشناس صنعت خودرو گفت: مشخص نیست آيین نامه اجرایی طرح واردات خودرو چیست . اگر سقف ارزشی نیز بگذارند، تعداد واردات را محدود می کند.

  • قیمت پراید سقوط کرد؟ | جدیدترین قیمت خودروهای پرطرفدار در بازار

 دادفر دبیر انجمن واردکنندگان خودرو گفته بود قرار است بندی قانونی در قیمت گذاری خودروهای وارداتی اعمال شود و گزینه های دیگر مانند نرخ ارز، کالای داخلی، میزان عوارض در نظر گرفته شود.

نرخ ارز در سال‌های گذشته 4200 بوده است که امسال با 24 هزار تومان محاسبه خواهد شد و تعرفه‌ها هم هیچ تغییری نسبت به گذشته نکرده و کاهشی نبوده است.

 رضا فاطمی امین وزیر صمت اعلام کرد قرار است خودروهای وارداتی وارد بازار شود که همراه با برخی محدودیت ها از جمله قیمت و مصرف سوخت خواهد بود.

  • تصاویر چهره جدید دنا پلاس | آخرین امکانات این سدان پرطرفدار ایرانی را ببینید

آخرین اخبار بورس و اقتصاد