130 هزار ماینر در ایران انبار شده است

130 هزار ماینر در ایران انبار شده است

معاون وزیر اقتصاد: 130٬000 ماینر در انبارهای سازمان اموال تملیکی وجود دارد.

معاون وزیر اقتصاد و مدیرعامل سازمان اموال تملیکی در بازدید از انبار دستگاه‌های ماینر غیرمجاز در مشهد عنوان کرد در مجموع بیش از 130٬000 دستگاه ماینر در انبارهای سازمان اموال تملیکی وجود دارد.

عبدالمجید اجتهادی معاون وزیر اقتصاد و مدیرعامل سازمان اموال تملیکی در بازدید از انبار دستگاه‌های ماینر گفت دولت از سال 1397 مصوبه‌ای را برای تعیین تکلیف دستگاه‌های ماینر و رمز ارز‌ها تصویب کرده است. وی اذعان داشت:

در این مصوبه شرایطی برای استفاده از دستگاه‌های رمز ارز مد نظر قرار گرفته بود که ذیل این مصوبه آن دسته از دستگاه‌هایی که استفاده غیرمجاز از برق شهری داشتند توسط دستگاه‌های کاشف ضبط و در اختیار سازمان جمع آوری اموال تملیکی قرار گرفته است.

اجتهادی گفت:

در کشور نزدیک به 130 هزار دستگاه ماینر در انبار‌های سازمان اموال تملیکی وجود دارد، در استان خراسان رضوی نیز در حال حاضر یک انبار برای نگه داری این دستگاه ها وجود دارد که ده هزار دستگاه ماینر در همین انبار نگهداری می‌شود و شش هزار دستگاه رمزارز دیگر نیز در انباری جدا از این نگهداری می‌شود.

مدیرعامل سازمان اموال تملیکی گفت: دستگاه‌های رمز ارز و ماینر به دو صورت تعیین تکلیف می‌شوند، بعضی از این دستگاه‌ها رای قطعی مبنی بر ضبط به نفع دولت دارند، تعدادی هم مطابق آرای قضایی رای برايت را کسب کرده‌اند و به مالک استرداد می‌شوند.

اجتهادی گفت:

دستگاه‌هایی که رای برايت را از دادگاه گرفته‌اند برای فعالیت مجاز خود باید مجوز سازمان صنعت و معدن و شرکت توزیع نیروی برق را داشته باشند و متعهد شوند تا از شبکه توزیع برق استفاده نکنند یا از ژنراتور خصوصی استفاده کنند.

مدیرعامل سازمان اموال تملیکی گفت: در ازای این تعهدات سازمان اموال تملیکی هم متعهد می‌شود تا شماره سریال این ماینر‌ها را به همراه محل نصب دستگاه در اختیار شرکت توزیع برق قرار دهد تا این افراد به راحتی بتوانند از دستگاه خود استفاده کنند.

محمد خدادادی بهلولی، مجری تامین برق مراکز استخراج رمزارز از سوی توانیر، اظهار داشت که در سال گذشته 1450 مرکز مجاز استخراج رمزارز در کشور آغاز به کار کرده است و بیش از 432 مرکز غیرمجاز استخراج رمز ارز کشف شده است.

 

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد