شاخص کل بورس در کف کانال نزولی خود قرار دارد

شاخص کل بورس در کف کانال نزولی خود قرار دارد

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: انتظار برگشت شاخص کل به صورت موقت، تا سطح یک میلیون و 480 هزار واحد را داریم.

بهرنگ شادرو کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در رابطه با وضعیت شاخص کل بورس بیان کرد: شاخص کل در 26 خرداد ماه امسال یک روند نزولی اثر گذار را شکست و تا نزدیک سطح یک میلیون و 600 هزار واحد بالا رفت.
وی ادامه داد: بعد از رشد 37 درصدی، بازار شروع به اصلاح کرد و طبیعی‌ترین ترازی که اصلاح شاخص می‌توانست در آن جا به پایان برسد سطح یک میلیون و 400 هزار واحد بود، اما اصلاح عمیق‌تر شد و این سطح هم شکسته شد.

بیشتر بخوانید

  • تلاطم بورس پایان ندارد! / خروج 3 هزار میلیارد تومان از بورس طی 5 روز

شادرو عنوان کرد: در حال حاضر در بسیاری از سهم‌ها حمایت‌های خوبی دیده می‌شود و حتی شاخص کل 11 درصد در 16 روز کاری از پیک خودش ریخته است که برای شاخص عدد بزرگی محسوب می شود.

سطح یک میلیون و 400 هزار واحد سطح هندسی مناسب شاخص است

شادرو در رابطه با معاملات روز‌های گذشته بازار گفت: در روزهای گذشته صف‌های فروش از بازار جمع شدند که این امر باعث شد شاخص ریزش بیشتری را تجربه کند، به همین علت شاخص کل کمی از سطح یک میلیون و 400 هزار واحد پایین‌تر رفت.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: به نظر می‌رسد سطح یک میلیون و 400 هزار واحد شکسته نشده است. چرا که در این نقطه بازار به خوبی حمایت شده  و شاخص در سطح هندسی و کف کانال نزولی قرار گرفته است. نشانگر RSA نیز به عدد 30 نزدیک است. بنابراین از این نقطه انتظار  برگشت شاخص به صورت موقت، تا سطح یک میلیون و 480 هزار واحد را داریم، در نتیجه شاخص کل می‌تواند رشد خوبی را تجربه کند.

وی ادامه داد: شاخص هم وزن نیز مانند شاخص کل یک روند نزولی داشته که در چند ماه اخیر آن را شکسته است. بعد از این شکست، شاخص هم وزن تا سطح 457 هزار واحد رشد کرد. در سطح 440 هزار واحد شاخص هم وزن سطح هندسی داشت که در همین نقطه اولین مرحله توقف و اصلاح شاخص اتفاق افتاد و مجدد به سطح 475 هزار واحد برگشت.

شادرو در رابطه با وضعیت فعلی شاخص هم وزن عنوان کرد: شاخص هم وزن بر روی حمایت خوب 415 هزار واحد قرار دارد ، در این حالت شاخص هم وزن نیز شرایط مشابهی را با شاخص کل دارد فقط با این تفاوت که کانال نزولی که در شاخص کل وجود دارد در شاخص هم وزن مشاهده نمی شود.


وی ادامه داد: RSA شاخص هم وزن بسیار نزدیک به عدد 30 است. بنابراین احتمال برگشت قیمت از این محدوده بیشتر است که در صورت برگشت اولین هدف 440 هزار واحد است.

این کارشناس بازار سرمایه اظهار کرد: در این تحلیل از پرایس اکشن و ریتم حرکت قیمت استفاده شده است. در این روش به اندیکاتور‌ها توجه خاصی نمی‌شود به جز RSA که در واقع می‌تواند به عنوان کمک کننده استفاده شود.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد