پیش‌بینی قیمت دلار امروز 10 خرداد

پیش‌بینی قیمت دلار امروز 10 خرداد

صبح دیروز قیمت دلار با صعود قابل توجه مواجه شد. صعود قیمت دلار در حالی رخ داد که از چند روز پیش اخباری مبنی بر برکناری عبدالناصر همتی، از ریاست بانک مرکزی شنیده می‌شد. تصمیم که بالاخره روحانی دیروز آن را خبری کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، تصمیمات دقیقه نود روحانی در بانک مرکزی و البته تضعیف سیگنال‌های مثبت از مذاکرات وین و همین طور اخبار تازه انتخابات از نظر فعالان بازار ارز مهمترین عوامل افزایشی شدن قیمت دلار هستند.

آینده بازار ارزبه کدام سمت و سو می‌رسد؟

کامبیز افسری، کارشناس و فعال بازار ارز در این مورد توضیح می‌دهد که صبح امروز با قطعی بودن عزل همتی در اذهان معامله‌گران، قیمت دلار رشد کرد اما تب و تاب بازار بلافاصله فروکش کرد.

او می‌گوید: بعید می‌دانم روند افزایشی دلار در چند قدمی انتخابات ادامه داشته باشد و احتمالا جهش امروز یک نوسان موقت بود و جلوی افزایش بیشتر قیمت دلار گرفته می‌شود.

سهراب اشرفی، دیگر کارشناس بازار ارز معتقد است که بازار ارز نسبت به حضور عبدالناصر همتی در بازار ارز بدبین بود و برکناری او قیمت ارز را اندکی کاهشی می‌کند.

مهشید داداش‌زاده، کارشناس بازارهای مالی، اما نگاهی فراتر از اخبار و نوسانات موقتی بازار دارد، او به تجارت‌نیوز می‌گوید که تحلیل تکنیکال بازار ارز نشان می‌دهد که کف اصلاحی دلار نرخ 20 هزار تومان بوده است و از تیرماه پارسال کمترین رقمی که بازار به خود دیده، همین عدد بوده است.

او ادامه می‌دهد: انتظارات این بود با پیش رفتن جریان مذاکرات نرخ بیش از این ریزش کند اما چون دریافتند که کاهش تا زیر 20 هزار تومان ممکن نیست، تقاضا هم بالا رفت و من پیش‌بینی می‌کنم دلار در مدت نه چندان طولانی به 26 هزار تومان برسد. البته اگر در این محدوده قیمت، مقاومت دلار بشکند، در گام بعدی به 28 یا حتی 30 هزار تومان می‌رسد.

مطالعه بیشتر: پیش‌بینی قیمت دلار از نگاه 3 کارشناس/ دلار در مسیر صعود قیمت افتاد؟

دنیای اقتصاد نوشت:

شرط دلار برای صعود و نزول

بازیگران باتجربه بازار اعتقاد دارند روند اصلی بازار از روز دوشنبه آشکار خواهد شد. از نگاه آنها اگر قیمت دلار به جاده صعودی بازگردد و بالای محدوده 24 هزار و 400 تومانی تثبیت شود، حضور خریداران در بازار ادامه خواهد یافت. با این حال، برگشت دلار به زیر محدوده 23 هزار و 800 تومانی می‌تواند فروشندگان بیشتری را روانه بازار کند.

به گفته فعالان، بازار طی روزهای آتی به جای اخبار مربوط به ریاست بانک مرکزی، بیشتر به نتایج مذاکرات هسته‌ای دقت خواهد کرد. در صورتی که خبر مثبتی از مذاکرات منتشر شود، قیمت دلار در مسیر کاهشی قرار خواهد گرفت.

با این حال، اگر مذاکرات به نتیجه خاصی نرسد، احتمال افزایش مقطعی قیمت دلار مطرح خواهد شد. برخی از فعالان باور دارند، دولت تمایل دارد تا پایان دوره خود مانع از نوسان معنادار در بازار ارز شود و در صورت امکان، حتی قیمت دلار را به زیر مرز 20 هزار تومانی ببرد.

با این حال، برای اینکه قیمت دلار چنین افتی را تجربه کند، بازار نیاز به اخبار مثبتی دارد و تنها با عرضه ارز افت معناداری در بازار رخ نخواهد داد.

نوسانات بازار دلار، حرکات قیمت سکه را نیز تحت تاثیر قرار داد. سکه در ابتدای روز یکشنبه تا محدوده 10 میلیون و 900 هزار تومانی رشد کرد ولی در انتهای روز در محدوده 10 میلیون و 700 هزار تومان به کار خود پایان داد. روز شنبه نیز فلز گرانبهای داخلی در محدوده 10 میلیون و 700 هزار تومانی به کار خود پایان داده بود. در صورتی که قیمت دلار در محدوده 24 هزار و 700 تومان باقی می‌ماند، ارزش سکه می‌توانست به کانال 11 میلیون تومانی برود.

اکنون با توجه به اعلام خبر رسمی تغییر ريیس کل بانک مرکزی باید منتظر واکنش‌های بازار باشیم.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد