صورت مالی شرکت‌های تابعه بورس افشا می‌شود

صورت مالی شرکت‌های تابعه بورس افشا می‌شود

بورستهران- ایرنا - عضو هیات مدیره و معاون اجرایی سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: با انتشار صورت‌های مالی سازمان بورس در سال 1400، این نوید داده می‌شود که در سال 1401 هم صورت‌های مالی شرکت‌های تابعه به صورت شفاف منتشر شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «مصطفی بهشتی‌سرشت» امروز (سه‌شنبه) در مراسم رونمایی از سامانه جدید برگزاری آزمون حرفه‌ای بازار سرمایه، با اشاره به اینکه این سامانه با تلاش شرکت «توسعه مدیریت و آموزش بورس» راه اندازی شده است، اظهار داشت: نگاه سازمان در حوزه توسعه یک نگاه تخصص‌محور است، سازمان بورس و اوراق بهادار علاقه‌مند است به موضوع‌های تخصصی و حرفه‌ای بیش از دیگر موضوع‌ها پرداخته شود، بنابراین با این رویکرد بحث مربوط به اطلاع‌رسانی به روابط عمومی سازمان بورس سپرده شد.

وی با بیان اینکه از شرکت توسعه مدیریت و آموزش بورس انتظار می‌رود در حوزه آموزش بازار سرمایه، تنظیم‌گر و تسهیل‌گر باشد، گفت: قرار نیست این مجموعه تبدیل به یک موسسه آموزشی شود، همان‌طور که سازمان بورس یک نهاد ناظر و تنظیم‌گر است، از این شرکت نیز انتظار می‌رود در حوزه آموزش بازار سرمایه نیز تنظیم‌گر و رگولاتور باشد.

بهشتی‌سرشت، در بخش دیگری از صحبت‌های خود بیان‌داشت: سیاست سازمان در قبال شرکت‌های تابعه سیاست شفافیت، تخصص و بهره‌وری بوده و به دنبال آن هستیم تا روابط سازمان با شرکت‌های تابعه از جمله این شرکت، یک رابطه شفاف همراه با پاسخ‌گویی و کارنامه قابل قبول عملکردی و بهره‌وری باشد.

معاون اجرایی سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: معتقدیم مجموعه سازمان بورس و اوراق بهادار به عنوان یک نهاد عمومی غیر دولتی متعلق به مردم است و بهتر است همه در جریان باشند که مراوده‌ها به چه صورت تنظیم می‌شود.

وی افزود: مراوده‌ها مالی و قراردادی با شرکت های تابعه چون شرکت توسعه مدیریت و آموزش بورس و شرکت رایان بورس تغییر یافته و از این پس مراوده‌ها بر اساس قراردادهای مشخص و مبالغ مشخص انجام می‌شود.

آغازی نو بر طرح تحول آزمون‌های حرفه‌ای بازار سرمایه

در ادامه «علیرضا قنادان»، مدیرعامل شرکت مدیریت توسعه و آموزش بورس با بیان اینکه تغییر نام شرکت، ماموریت و گام نخست از یک مسیر تحولی به شمار می‌رود، گفت: روند رو به رشد بازار سرمایه و سطح اثرگذاری آن در اقتصاد کشور از اواسط سال 98 شتاب متفاوتی به خود گرفته و با وجود چالش‌های سال 99، حوزه اثرگذاری بازار سرمایه در اقتصاد کشور بسیار بیشتر شده است.

وی درباره سامانه جدید برگزاری آزمون‌های بازار سرمایه، اظهار داشت: با توجه به اهمیت گواهینامه‌ها برای فعالیت نهادهای مالی و فعالان بازار سرمایه، از سه ماه گذشته هم‌زمان با تغییر مدیریتی که در شرکت اطلاع‌رسانی و خدمات بورس اتفاق افتاد، مباحث مربوط به رفع مشکلات فعالان بازار در زمینه ظرفیت سامانه‌ و زیرساخت‌های مربوط به آزمون ها به شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس منتقل شد.

قنادان ادامه‌داد: پارسال در مجموع 11 هزار و 268 نفر ظرفیت ثبت نام برای برگزاری آزمون وجود داشت که در نیمه دوم سال 99 این ظرفیت افزایش یافت، از ابتدای امسال تا به امروز سه‌هزار و 802 ظرفیت برگزاری آزمون به وجود آمد که علت کاهش ظرفیت در سال جاری، به شرایط کرونایی و توقف آزمون‌ها از 13 تیرماه برمی‌گردد.

مدیرعامل شرکت مدیریت توسعه و آموزش بورس با پیش‌بینی اینکه تا پایان آذر ماه سال جاری امکان برگزاری آزمون برای 25 هزار نفر فراهم می‌شود، گفت: در الگوی جدید برخلاف گذشته مبنایی برای روز ثبت نام یا روز بازگشایی برای ظرفیت‌ برگزاری آزمون وجود نخواهد داشت و همه کسانی که متقاضی شرکت در آزمون‌ها باشند، می‌توانند نسبت به ثبت نام اقدام کنند؛ بدین ترتیب ظرفیت برای ثبت نام عموم آزاد و افراد می توانند برای ثبت نام به سامانه مراجعه کنند.

قنادان افزود: سامانه جدید از روز شنبه (دهم مهرماه) برای 750 نفر از کسانی که آزمون‌های آنان در دوره‌های گذشته لغو شده بود، باز است و به صورت آزمایشی فعال می‌شود و همچنین مرکز تماسی برای افرادی که نیاز به پشتوانی دارند نیز راه اندازی شده تا به مسايل داوطلبان رسیدگی شود.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد