امروز؛ تعیین نرخ کرایه‌های حمل و نقل عمومی 1402

امروز؛ تعیین نرخ کرایه‌های حمل و نقل عمومی 1402

ريیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران از بررسی تعیین نرخ کرایه‌های اتوبوس در جلسه عصر امروز این کمیسیون خبر داد.

به گزارش بورس نیوز، سید جعفر تشکری هاشمی، ريیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای تهران اظهار کرد: در نشست امروز بعد از ظهر اعضای شورا قرار است به این مسيله پرداخته شود و نتایج کارشناسی اعلام و در نهایت در صحن شورای شهر تهران تصمیم‌گیری خواهد شد.

وی با بیان اینکه تا به امروز لایحه‌ای به صورت رسمی از سوی شهرداری تهران در ارتباط با نرخ کرایه‌های اتوبوس، تاکسی و مترو در سال 1402 به شورا ارسال نشده، تصریح کرد: ان‌شاءالله بعدازظهر امروز در جلسه‌ای که با معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران خواهیم داشت در ارتباط با نرخ‌های پیشنهادی شهرداری تهران تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

ريیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در ادامه گفت: آنچه که مسلم است ما باید در بخش تاکسی باید ملاحظاتی داشته باشیم چرا که تاکسی متعلق به رانندگان است و تمام هزینه‌ها از جیب آن‌ها پرداخت می‌شود و فعلا نیز نه دولت و نه شهرداری امکان ارايه یارانه به رانندگان تاکسی را ندارند.

تشکری هاشمی با اشاره به اینکه در موضوع مترو و اتوبوس موضوع متفاوت است، افزود: مترو و اتوبوس به عنوان وسایل کاملا عمومی مطرح هستند ما تسهیلات یارانه‌ای را در قالب بلیط در نظر خواهیم گرفت.

وی گفت: بر اساس مصوبه شورای شهر تهران یک‌سوم از هزینه بلیط را باید شهرداری حداقل یک‌سوم را دولت و حداکثر مسافران نیز یک‌سوم را بدهند که البته ما همیشه میزان دریافتی از مسافران را کمتر در نظر می‌گیریم و امسال نیز همین روش را خواهیم داشت.

ريیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در پاسخ به این پرسش که آیا امکان دارد که میزان افزایش کرایه‌های تاکسی، اتوبوس و مترو بر اساس لایحه پیشنهادی شهرداری تهران به تصویب برسد، گفت: در این زمینه ما بعدازظهر جلسه خواهیم داشت و نتیجه آن اعلام می‌شود.

آخرین اخبار بورس و اقتصاد