پیش‌بینی قیمت طلا فردا 27 بهمن / انس جهانی طلا به زیر 1800 دلار می‌رسد؟

پیش‌بینی قیمت طلا فردا 27 بهمن / انس جهانی طلا به زیر 1800 دلار می‌رسد؟

طلای 18 عیار نسبت به روز گذشته با 12 هزار تومان کاهش به یک میلیون و 170 هزار تومان رسید. دبیر هیات مدیره اتحادیه طلای تهران می‌گوید طلا امروز به دلیل افت قیمت دلار ارزان شد. با توجه به تحلیل اخیر کارشناسان بین‌المللی درباره روند کاهشی انس جهانی، پیش‌بینی می‌شود قیمت طلا فردا در بازارهای داخلی کاهش یابد.

به گزارش تجارت‌نیوز، با افت قیمت دلار، طلا و سکه در بازارهای داخلی ایران ارزان شد. به گفته عضو هیات مدیره اتحادیه طلای تهران، با توجه به نظرسنجی این هفته و پیش‌بینی کاهشی تحلیلگران کیتکو احتمالا قیمت طلا فردا روند کاهشی داشته باشد.

نادر بذرافشان معتقد است با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال تقاضای چندانی برای خرید سکه و مصنوعات طلا در بازار مشاهده نمی‌شود. این روزها خبرهای سیاسی در حوزه بین‌الملل بر روند بازار طلا و ارز تاثیرگذار است.

روز گذشته محمد کشتی‌آرای، نایب ريیس دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران گفته بود: «به دلیل بسته بودن بازارهای جهانی فردا (امروز) قیمت طلا روند ثابتی دارد.»

کیتکونیوز امروز نوشته است: «تحلیلگران بازار جهانی می‌گویند با ناکامی انس طلا در شکستن قیمت 1850 دلار در هفته گذشته، عقب‌نشینی احتمالی به پایین 1800 دلار، راه را برای فروش بیشتر در بازار این فلز ارزشمند هموار می‌کند.»

قیمت سکه چقدر کاهش یافت؟

با افت قیمت دلار قیمت سکه چه تغییری کرد؟ بذرافشان در پاسخ به این سوال توضیح داد: طلای 18 عیار با 12 هزار تومان کاهش نسبت به روز گذشته به قیمت یک میلیون و 170 هزار تومان رسید. قیمت سکه طرح جدید 220 هزار تومان کاهش یافت و با قیمت 12 میلیون و 80 هزار تومان معامله شد.

قیمت نیم‌سکه و سکه گرمی تغییری نکرد. نیم‌سکه امروز با قیمت 6 میلیون و 700 هزار تومان معامله شد.

ربع سکه با 50 هزار تومان افت قیمت 4 میلیون و 450 هزار تومان فروخته شد. سکه گرمی با قیمت 2 میلیون و 500 هزار تومان معامله شد.

مطالعه بیشتر: پیش‌بینی قیمت طلا فردا 26 بهمن / حباب سکه 550 هزار تومان شد

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد