آغاز همکاریهای سازمان ملی استاندارد ایران و استاندارد ملی مالزی

آغاز همکاریهای سازمان ملی استاندارد ایران و استاندارد ملی مالزی

ريیس سازمان ملی استاندارد از آغاز همکاریهای سازمان ملی استاندارد ایران و استاندارد ملی مالزی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان ملی استاندارد ایران، مهدی اسلام پناه، ريیس سازمان ملی استاندارد ایران، صبح امروز (چهارشنبه 24 اسفند) در حاشیه اجلاس روسای سازمان‌های استاندارد آسیا- اقیانوسیه ایزو که به میزبانی استاندارد ملی مالزی در حال برگزاری است، با شهرول صدری، ريیس استاندارد ملی مالزی دیدار و گفت وگو کرد.

اسلام پناه در این دیدار از آغاز همکاری‌های دوجانبه خبر داد و با اشاره به ضرورت رعایت مقررات فنی، پذیرش متقابل استانداردها و رعایت رویه‌های ارزیابی انطباق، حضور شرکت‌های تایید صلاحیت شده را برای تحقق افزایش تبادلات تجاری ضروری دانست.

ريیس سازمان ملی استاندارد ایران، اعلام کرد: پیش‌نویس تفاهم نامه همکاری بین دو سازمان استاندارد ایران و مالزی تهیه شده و در مراحل نهایی شدن است که به زودی برای بررسی و تایید آن به سازمان استاندارد ملی مالزی ارسال خواهد شد.

وی ابراز امیدواری کرد: همکاریهای آتی در زمینه‌های استاندارد سازی و حلال، نقش موثری در تسهیل تجارت بین دو کشور داشته باشد.

در این دیدار که محمدی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در مالزی نیز حضور داشت؛ مسايل مرتبط با همکاریهای دو جانبه در حوزه‌های استاندارد سازی، ارزیابی انطباق، تایید صلاحیت، ارزیابی انطباق و بویژه حلال به بحث و گفت و گو گذاشته شد.

محمدی سفیر کشورمان در مالزی نیز برای پیگیری مسايل فیمابین سازمان‌های استاندارد ملی دو کشور اعلام آمادگی کرد.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد