انتشار اوراق حقوقی‌ ها برای خرید سهام به 4 هزار میلیارد تومان رسید

انتشار اوراق حقوقی‌ ها برای خرید سهام به 4 هزار میلیارد تومان رسید

رییس سازمان بورس گفت: بر اساس اطلاعات دریافتی از مسيولان مربوط طی هفته گذشته در رابطه با انتشار اوراق حمایتی، حدود 3 تا 4 هزار میلیارد تومان از آن عملیاتی شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ محمد علی دهقان دهنوی رییس سازمان بورس در پاسخ به سوالی مبنی بر  روند انتشار 24 هزار میلیارد اوراقی که قرار بود توسط برخی از شرکت‌ها و هلدینگ‌ها انتشار پیدا کند تا از منابع حاصل از آن صرف حمایت از بازار و خرید سهام شود، اظهار کرد: اطلاعات بنده چندان در این مورد به روز نیست، اما آخرین گزارشی که در هفته گذشته در رابطه با انتشار این اوراق از مسيول مربوط گرفتم حدود 3 تا 4 هزار میلیارد تومان از آن عملیاتی شده است، مابقی هلدینگ‌ها و شرکت‌ها نیز در خواست خود را به سازمان ارسال کرده اند، که در حال طی کردن مراحل اداری آن هستند.

او افزود: برخی از هلدینگ‌ها و شرکت‌هایی که به منظور انتشار اوراق درخواست داده‌اند باید مسیرشان از لحاظ اداری طی شود به گونه‌ای که بتوانند وثايق مورد نیاز سازمان را تهیه کنند.

رییس سازمان بورس گفت: جریان انتشار اوراق از جانب شرکت‌ها و هلدینگ‌ها مسيله‌ای نیست که بتوان آن را یک یا دو ماهه به سرانجام رساند.

دهقان دهنوی گفت: این مسیر انتشار اوراق را ما برای شرکت‌های سرمایه گذاری و هلدینگ‌ها باز کردیم، به گونه‌ای که همچنان در حال دریافت درخواست‌ها به منظور انتشار اوراق هستیم، که آن‌ها نیز می‌تواند مورد بررسی قرار گیرد و به گزینه‌های بعدی افزوده شود.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد