اختلاف قیمت خرید مسکن در یک سال گذشته / قیمت مسکن در تهران چند درصد افزایش داشت؟

اختلاف قیمت خرید مسکن در یک سال گذشته / قیمت مسکن در تهران چند درصد افزایش داشت؟

بر اساس داده‌های موجود از بازار مسکن تهران و قیمت مسکن در یک سال گذشته، فهرستی از متوسط قیمت و درصد تغییر قیمت آپارتمان در یک سال گذشته به دست آمده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، بر اساس آگهی‌های ثبت شده در سایت دیوار در ماه شهریور 1400 و 1399 درصد تغییر قیمت تعدادی از محلات تهران به دست آمده است. همچنین با توجه به آگهی‌های مرداد 1400، درصد تغییر قیمت از مرداد 1400 تا شهریور 1400 اعلام شده است.

بر اساس داده‌ای دریافتی از سایت دیوار و آگهی‌های ثبت شده آپارتمان مسکونی، فهرستی از متوسط قیمت و درصد تغییر قیمت آپارتمان در محلات منطقه دو شهرداری به دست آمده است.

با توجه به اطلاعات استخراج شده، در بین محلات شهرداری منطقه دو تهران، دریان‌نو، شهرآرا و مرزداران با افزایش حدود 19 درصد کم‌ترین درصد افزایش قیمت نسبت به شهریور سال 1399 را ثبت کرده‌اند. همچنین محلات طرشت با افزایش 25 درصدی و صادقیه با افزایش 26 درصدی متوسط قیمت هر متر مربع آپارتمان مسکونی بیش‌ترین افزایش قیمت را در یک سال گذشته در منطقه 2 شهرداری تهران داشتند.

متوسط قیمت هر متر مربع آپارتمان در این محلات در شهریور 1400 نسبت به مرداد ماه حدود 1.7 درصد افزایش داشته است که درصد بسیار کمی است و نشان دهنده ثبات نسبی قیمت در این محلات بین مرداد و شهریور 1400 بوده است. همچنین متوسط قیمت محلات دریان‌نو و گیشا و شهرک غرب در شهریور ماه نسبت به مرداد کاهش قیمت داشته است.

درصد افزایش قیمت محلات ستارخان و گیشا و سعادت آباد در شهریور 1400 نسبت به شهریور 1399 حدود 21 درصد بوده است. متوسط قیمت خرید آپارتمان در منطقه دو شهرداری تهران در شهریور 1400 نسبت به شهریور 1399 به طور میانگین حدود 21 درصد افزایش داشته است. منطقه دو شهرداری با میانگین افزایش 21 درصدی در یک سال گذشته ثبت شده است؛ اما محلات منطقه دو شهرداری با متوسط درصد تغییر 31 درصدی ثبت شده‌اند.

گران‌ترین منطقه برای خرید خانه با توجه به آگهی‌های دیوار در شهریور 1399 در منطقه دو تهران سعادت آباد بوده است که در شهریور 1400 نیز همین منطقه در کنار محله شهرک غرب از محلات گران قیمت تهران هستند.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد