بورس در انتظار پساصحرایی

بورس در انتظار پساصحرایی

دیشب اتفاقی در ساختمان سعادت‌آباد رخ داد که در نگاه نخست، بجا بود ولی در اصل صورت مسيله پاک شد و آن‌هم استعفا (شما بخوانید مجبور به خداحافظی) علی صحرایی از شرکت بورس بود که به‌عنوان مقصر و متهم شماره یک، مطرح شد؛ با این حال باید دید که دیگر اعضای هیات مدیره شرکت بورس نیز دستخوش تغییرات خواهد شد یا خیر.

به گزارش بورس‌نیوز، در آخرین روز معاملاتی بازارسرمایه شاخص کل 11 هزار و 536 واحد رشد را به ثبت رساند و شاخص هم‌وزن‌ نیز با رشد یک هزار و 245 واحدی توانست امیدها را برای هفته آینده زنده نگاه دارد اما؛ دیشب اتفاقی در ساختمان سعادت‌آباد رخ داد که در نگاه نخست، بجا بود ولی در اصل صورت مسيله پاک شد و آن‌هم استعفا (شما بخوانید مجبور به خداحافظی) علی صحرایی از شرکت بورس بود که به‌عنوان مقصر و متهم شماره یک، مطرح شد؛ با این حال باید دید که دیگر اعضای هیات مدیره شرکت بورس نیز دستخوش تغییرات خواهد شد یا خیر.

دلار و میل به صعود

دلار باردیگر بدون نگاه به اوضاع اقتصاد کشور و بی‌رحمانه میل صعود گرفته و به پله 28 هزار و 300 تومان رسید و شاید اهالی کوچه ارباب جمشید را خوشحال کرده باشد ولی، تمام ساختار اقتصاد و قیمت‌ها از این رشد دلار آسیب جدی خواهد خورد و از همه مهم‌تر جیب اقشار ضعیف جامعه کوچک‌تر می‌شود. 

نکته جالبی که در معاملات دلار مشاهده شد، گپ 300 تومانی خرید و فروش کاهش یافته و به 100 تومان رسیده یعنی معامله‌گران با نرخ 28 هزار و 200 تومان از مشتریان دلار را خریداری کردند و با نرخ 28 هزار و 300 تومان دلار را می‌فروختند که همین مورد ماهیگیری حتی با نرخ علف را اثبات می‌کند.

سکه ترسو شد

سکه بهار آزادی در معاملات روز گذشته با اندکی کاهش باردیگر به پله 11 میلیون و 400 هزارتومانی بازگشت و با این حال سکه امامی نیز ساز خود را کوک نکرد و این سکه نیز حرکت معکوسی را انتخاب کرد و به مرز 11 میلیون و 900 هزارتومانی بازگشت تا این بازار ترس خود را از گپ موجود خرید و فروش در بازارهای موازی را نشان دهد.

در تابلوی طلافروشی‌ها نیز نرخ هر گرم طلا با 6 هزارتومان افزایش به یک میلیون و 156 هزار تومان رسیده و هر مثقال طلا دوباره مرز 5 میلیون تومان را رد کرد تا نگاه سرمایه‌گذاری را مجددا به خود معطوف کند.

نفت یک پله بالا آمد ولی...

نفت برنت درحالی که توانسته بود مرز 78 دلار برای هر بشکه را بگذراند اما؛ روند آن کاهشی شد و 0.15درصد نزولی که پیش‌روی خود دید فعلا هر بشکه 77 دلار و 94 سنت معامله می‌شود و خبر دارایی نفت خام آمریکا و رشد آن نیز چندان در این شوک موقتی نیز بی‌تاثیر نیست.

از شرق تا غرب

شاخص Nikkei رشد 39 واحدی را تجربه کرد و به 193 هزار واحدی رسید و از سوی دیگر، شاخص شانگهای نیز رشدی نزدیک به 16 واحد را دید تا مرز 3 هزار و 550 واحدی را رد کرده باشد؛ از وال‌استریت نیز می‌توان اینگونه برداشت کهرد که داوجونز 90.7واحد رشد را به خود دید و S&P نیز 6.8 واحد رشد کرد و حتی NDAQ نیز صعود را با 3واحد زیر تابلوی خود مشاهده کرد.  

بیتکوین و فرامرزها

در نشست معاملاتی رمزارزها افت را شاهد بودند و بیت کوین همچنان در 41 هزار دلار در حال معامله است. این در حالی است که پاول، ريیس فدرال رزرو در جریان اظهارات خود در برابر کنگره آمریکا گفت که ارز دیجیتال فدرال رزرو باید توسط مقامات تایید شود وی در ادامه عنوان کرد در صورتی که ارز دیجیتال تایید شود، اتفاقی فوق العاده رخ داده است.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد