سبزی ادامه‌دار بورس در میانه بازار/ نقدینگی برای معامله سهام ارزنده وجود ندارد

سبزی ادامه‌دار بورس در میانه بازار/ نقدینگی برای معامله سهام ارزنده وجود ندارد

بورس در میانه بازار امروز همچنان سبزپوش است. به نظر می‌رسد بازار سهام امروز را با پیشتازی گروه‌های شیمیایی، غذایی و خودرو سبز به کار خود پایان دهد.

به گزارش تجارت‌نیوز، شاخص کل در میانه بازار امروز با بیش از چهارهزارو 400 واحد رشد در کانال یک میلیون و 413 هزار واحد قرار گرفت. شاخص کل و هم‌وزن به ترتیب با 0٫32 و 0٫68 درصد رشد سبز شدند.

شستا، فارس و نوری تا این لحظه بیشترین اثر مثبت در شاخص کل را داشتند و پترول، بورس و سپید از سایر نمادها پرتراکنش‌تر بودند.

شاخص فرابورس نیز با 15 واحد رشد در کانال 20 هزار و 268 واحد قرار گرفته و بپارس و زاگرس با افت و فرابورس با رشد در شاخص کل تاثیرگذارترند.

عزم جدی برای حمایت از بازار نیست

محمد خیری، کارشناس بازار سهام در خصوص وضعیت بازار امروز گفت: سیگنال‌های ضدونقیضی که در این هفته از سمت دولت آمد نشان می‌دهد هنوز عزم جدی برای حمایت از بازار وجود ندارد.

وی ادامه داد: از طرف دیگر عدم وجود نقدینگی در بازار مشکل‌ساز شده و سهم‌ها در دامنه‌ای در حال نوسان هستند. چون حجم معاملات پایین است نمی‌توان بازار را رونددار دید.

خیری گفت: در این وضعیت دولت همچنان مصر به فروش اوراق است و نرخ بازدهی اوراق بدهی نیز به 24 درصد رسیده است.

این کارشناس بازار سهام خاطرنشان کرد: از نظر رشد قیمت شرکت‌ها ارزنده هستند اما عدم حمایت دولت، وجود بازار بدهی و تصمیم‌گیری‌های مبهم دولت بورس را بی‌جان کرده است.

وی افزود: بورس با سهام ارزنده‌ای روبه‌روست که اگر حجم نقدینگی وجود داشت تحرکات خوبی را در بازار شاهد بودیم. در حال حاضر نقدینگی آن طور که باید به سهام کوچک نمی‌رسد.

سبزی بورس در هفته آینده ادامه دارد

مهشید داداش‌زاده، کارشناس بازار سهام نیز گفت: روند بازار امروز ناشی از کاش تب و تاب سیاست قیمت‌گذاری دستوری و اصلاح قیمت‌ها برای نوسان‌گیری است و تا انتهای بازار شاهد افزایش تقاضا خواهیم بود. همینطور هفته آتی نیز انتظار داریم روند معاملات مثبت شود.

وی ادامه داد: فعلا برای تعیین لیدر گروه اکثر سرمایه‌گذارها در انتظار مشخص شدن تکلیف قیمت‌گذاری‌های دستوری و همین‌طور روند نرخ دلار هستند. اگر قرار باشد صنعت به خصوصی را دنبال کنیم به نظر می‌آید سرمایه‌گذارها همچنان پیگیر روند خودرویی ها هستند. این صنعت و مخصوصا گروه قطعات بازدهی بیشتری خواهند داشت.

داداش‌زاده عنوان کرد: معامله‌گران بهتر است در معاملات گروه صنایع شیمیایی با توجه به رشد اخیر مقداری در تعیین ریسک به ریوارد دقت بیشتری داشته باشند.

مهمترین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد