واردات واکسن کرونا با ارز نمایی

واردات واکسن کرونا با ارز نمایی

ريیس جمهور تاکید کرد: در مقطع کنونی، وارد کردن واکسن یک وظیفه است و شرکت‌های خصوصی در این زمینه آزادند.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، حسن روحانی امروز در جلسه هیيت دولت با اشاره به همه گیر شدن موج جدید کرونا در جهان افزود: باید برای مقابله با این بیماری همه به هم کمک کنیم و اکنون وقت شعار و سخنرانی نیست و وقت عمل است.

ريیس جمهور با قدردانی از بخش بهداشت و درمان کشور گفت: همه مسيولین کشور در این زمینه مسيولیت بزرگی دارند و در سراسر کشور باید اصول پروتکل‌های بهداشتی پیاده شود.

روحانی با اشاره به این که هر زمانی رعایت پروتکل‌ها به 85 و 90 درصد رسید وضعیت آرام شد و هر زمانی که به زیر 50 رسید وضعیت به هم ریخت گفت: همه باید مراعات کنند و برای مقابله با این ویروس پروتکل‌های بهداشتی را به دقت رعایت کنند.

وی تصریح کرد: اساس آن نیز دست خودمان است وهمه مسيولیت داریم و کسی نمی‌تواند از زیر مسيولیت فرار کند و باید دستورالعمل‌ها را رعایت کنیم.

روحانی با اشاره به اهمیت و نقش بسیار مهم واکسن در مقطع کنونی گفت: ممکن است فردی که واکسن می‌زند دوباره به ویروس کرونا مبتلا شود، اما واکسن مصونیت بسیار بالا در برابر مرگ و میر دارد.

ريیس جمهور با اشاره به این که فقط جان مردم برای ما اولویت اول است گفت: بعد از آن باید گردش ویروس کرونا را قطع کنیم.

وی با اشاره به این که در این شرایط وارد کردن واکسن کرونا یک وظیفه است گفت: هر شرکت خصوصی، هر بیمارستان، هر موسسه و فردی که می‌تواند از هر کجا واکسنی که مورد تايید وزارت بهداشت است با ارز نیمایی وارد و بین مردم تقسیم کند این کار را انجام دهد.

روحانی افزود: واکسن قیمت زیادی ندارد و با ارز نیمایی هم قیمت آن زیاد نمی‌شود و با حمل و نقل و مخارجی که برای تزریق آن وجود دارد هزینه زیادی نمی‌شود.

ريیس جمهور گفت: در عین حال وزارت بهداشت در چارچوب مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا عمل می‌کند و در توزیع واکسن ابتدا کادردرمان و سپس افرادی که دارای بیماری‌های زمینه‌ای هستند گیرنده واکسن خواهند بود.

روحانی با اشاره به این که ما تولید واکسن‌های داخلی را نیز تقویت می‌کنیم تصریح کرد: ممکن است واکسن داخلی در تابستان به دست مردم برسد.

وی تاکید کرد: اکنون و در این مقطع آوردن واکسن خارجی یک وظیفه است وزارت بهداشت مسيولیت خود را دارد و شرکت‌های خصوصی نیز در این زمینه آزادند..

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد