رشد 18 هزار و 231 واحدی شاخص بورس/ ارزش معاملات به 9.5 هزار میلیارد تومان رسید

رشد 18 هزار و 231 واحدی شاخص بورس/ ارزش معاملات به 9.5 هزار میلیارد تومان رسید

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با رشد 18 هزار و 231 واحد همراه شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بورس اوراق بهادار تهران که بعد از مشخص شدن نتایج انتخابات ریاست جمهوری روند رو به رشدی پیدا کرده است، امروز هم در پایان معاملات با رشد 18 هزار و 231 واحد به رقم یک میلیون و 186 هزار و 895 واحد رسید.

همچنین شاخص کل با معیار هموزن با افزایش 3155 واحد به رقم 373 هزار و 183 واحد رسید.

ارزش بازار در بورس تهران به بیش از 4 میلیون و 736 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از 10.5 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 631 هزار فقره معامله و به ارزش 7 هزار و 279 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

اگر ارزش معاملات فرابورس که به بیش از 2239 میلیارد تومان رسید را در نظر بگیریم ارزش معاملات دو بازار به 9.5 هزار میلیارد تومان رسید.


نقشه معاملات امروز بورس تهران

امروز همه شاخص‌های بورس سبز بودند که نشان از رشد شاخص‌ها دارد، به گونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ‌ارزشی هر کدام یک و نیم درصد رشد کردند و این دو شاخص با معیار هموزن 0.85 درصد تقویت شدند.

شاخص آزاد شناور 1.2 درصد رشد کرد شاخص بازار اول بورس 1.8 درصد افزایش یافت شاخص بازار دوم بورس 1.2 درصد رشد کرد.

امروز نمادهای شاخص‌ساز به ترتیب شامل پتروشیمی خلیج‌فارس،‌ملی مس، فولاد مبارکه، بانک ملت، گل‌گهر، ایران‌خودرو، پالایش نفت اصفهان بودند.


وضعیت امروز پالایش یکم

خریداران پالایش یکم هنوز با گذشت 9 ماه با 29 زیان همراه هستند، هر واحد این صندوق از سوی دولت به 10 هزار تومان فروخته و قرار شد که با تخفیف 30 درصدی باشد،‌اما هنوز با گذشت 9 ماه به 7198 تومان معامله می‌شود که با 29 درصد زیان همراه است.

در فرابورس ایران هم امروز شاخص کل 109 واحد رشد کرده و به رقم 17 هزار و 428 واحد رسید.

ارزش بازار اول و دوم فرابورس به بیش از یک میلیون و 155 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از 1.4 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 260 فقره معامله و به ارزش 2 هزار و 240 میلیارد تومان داد و ستد کردند.


روند یکساله شاخص بورس تهران

امروز نمادهای هلدینگ معدنی خاورمیانه، پتروشیمی تندگویان،‌صنعتی مینو، ذوب‌آهن، فرابورس و بیمه پاسارگاد به ترتیب بیشترین اثر تقویتی در شاخص فرابورس را داشتند و نماد توزیع داروپخش بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته است.

به گزارش فارس،‌با توجه به رونق شاخص بورس سرمایه‌گذاران باید توجه داشته باشند که سرمایه‌گذاری در بورس حتما از محل پس‌انداز و در یک فرآیند درازمدت حداقل یکساله انجام شود و بورس همواره همراه ریسک و نوسان است که باید به گونه‌ای سرمایه‌گذاری کرد که ریسک سرمایه‌گذاری حداقل و بازدهی آن به حداکثر برسد.

انتهای پیام/ب

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد