چه خبر از بزرگان بورس؟ | پای همسران واعظی و آخوندی به قراردادهای فولاد باز شد

چه خبر از بزرگان بورس؟ | پای همسران واعظی و آخوندی به قراردادهای فولاد باز شد

چهارمین روز معاملاتی این هفته در حالی به پایان رسید که شاخص کل با اندکی قرمزپوشی به کار خود پایان داد و شاخص کل هموزن هم سبزپوش معاملات امروز را به پایان رساند.

به گزارش نبض بورس، چهارمین روز معاملاتی این هفته در حالی به پایان رسید که شاخص کل با اندکی قرمزپوشی به کار خود پایان داد و شاخص کل هموزن هم سبزپوش معاملات امروز را به پایان رساند.

امروز شاخص کل با ریزش اندکی مواجه شد که در آن بزرگان بورس همچون فولاد، فملی، فارس، شپنا، کچاد، کگل و شتران نقش داشتند. تنها دو نماد وتجارت از گروه بانکی و به دلیل شرایط برجامی و اخابر با صف خرید شدن تاثیر مثبت بر شاخص کل گذاشتند.

امروز در نمادهای بزرگ بورس چه گذشت؟

1. فولاد: فولاد مبارکه اصفهان امروز بیشترین تاثیر را بر شاخص کل گذاشت و با ریزش 976 واحدی سهم بسزایی در قرمزپوشی شاخص کل داشت. فولاد در پایان معاملات امروز با افت 1.23 درصدی قیمت پایانی خود را به 560 تومان رساند. نکته مهم درباره فولاد این بود که امروز گزارش تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه در مجلس قرايت شد و پای واعظی و جهانگیری به دخالت در قرارداد‌های این نماد گروه فلزات اساسی باز شد. همچنین از همسران واعظی و آخوندی نیز در قرارداد فولاد مبارکه نام برده شد.

2. فملی: ملی مس صنایع ایران دومین نماد از گروه فلزات اساسی بود که بیشترین نقش را در ریزش و شاخص کل بازی کرد. میزان تاثیرگذاری فملی بر روی شاخص کل منفی 841 واحد بود. قیمت پایانی این نماد نیز با افت 1.44 درصد به 546 تومان کاهش یافت.

3. فارس: صنایع پتروشیمی خلیج فارس هم امروز 772 واحد در ریزش شاخص کل نقش داشت. این نماد گروه محصولات شیمیایی نیز با افت 0.72 درصدی قیمت پایانی ارزش هر سهم خود را به 831 تومان کاهش داد. البته میزان ریزش قیمت آخرین معامله بیشتر بود و قیمت آخرین معامله با افت 3.23 درصدی به 810 تومان کاهش یافت. همه منتظر انتشار گزارش صورت‌های مالی سالانه این نماد هستند و نکته مهم این روز‌ها برای نماد فارس شاید حاشیه‌های نماد زیرمجموعه آن یعنی شگویا است.

4. شپنا: پالایش نفت اصفهان نیز امروز تاثیر منفی بر روی شاخص کل داشت. این نماد نیز توانست شاخص کل را 749 واحد به سمت عقب هل دهد. نکته مهم درباره شپنا این بود که این نماد امروز در بین سه نماد برتر به لحاظ تقاضا قرار داشت و همچنین نام آن در بین بیشترین نماد‌ها به لحاظ خروج پول حقیقی دیده می‌شد. بهتر است بگوییم که حقیقی‌ها با بیرون کشیدن 36.7 میلیارد تومان پول خود از این نماد موجب شدند تا نام شپنا در صدر نماد‌ها با بیشترین خروج پول حقیقی قرار گیرد.

5. شبندر: دومین نماد پالایشی با بیشترین تاثیر منفی بر روی شاخص کل پالایش نفت بندرعباس بود. این نماد هم موجب ریزش 671 واحدی شاخص کل شد. شاید مهمترین خبر چند روز اخیر برای این نماد مربوط به فرمول و نحوه محاسبه کرک اسپرد بود.

6. کچاد: هر چند که این نماد گروه فلزات اساسی امروز منفی به کار خود پایان داد، اما نکته جالب درباره این نماد ورود پول حقیقی به آن به میزان 1.3 میلیارد تومان بود.

7. اخابر: مخابرات ایران امروز اولین نمادی بود که بر روی شاخص کل تاثیر مثبت داشت. این نماد 631 واحد تاثیر مثبت بر روی شاخص کل گذاشت. امروز این نماد حجم مشکوک خورد و میزبان 16 میلیارد تومان پول حقیقی بود و با صف خرید به کار خود پایان داد. ارزش صف خرید این نماد 791 میلیون تومان بود.

8. وتجارت: بانک تجارت دیگر نماد با تاثیر مثبت بر شاخص کل بود. میزان تاثیر مثبت این نماد بر شاخص کل 541 واحد بود. این نماد از گروه بانکی که این روز‌ها تحت تاثیر برجام هستند با صف خرید کار خود را آغاز کرد، اما عرضه‌های پیاپی موجب شد تا از صف خرید فاصله بگیرد و در نهایت قیمت پایانی آن با رشد 5.54 درصدی بر روی 175 تومان بسته شد. این نماد امروز همچنین حجم مشکوک خورد و میزبان ورود 7.4 میلیارد تومانی پول حقیقی بود.

9. کگل: دومین نماد از گروه استخراج کانه‌های فلزی بود که بر روی شاخص کل تاثیر منفی داشت. این نماد هم 526 واحد شاخص کل را پایین آورد. تنها نکته در این نماد ورود 472 میلیون تومان پول حقیقی بود.

10. شتران: شتران دیگر نماد گروه پالایشی بود که توانست 500 واحد به عقب راندن شاخص کل در روز جاری کمک کند! این نماد پالایشی که چند روزی شایعه خرید بلوک سهام شاراک از وبانک در آن داغ شده بود امروز از این خرید پا پس کشید. میزان خروج پول حقیقی در این نماد نیز حدود 7.7 میلیارد تومان بود. قیمت پایانی آن نیز با افت 2.17 درصدی به 504 تومان کاهش یافت.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد