پرداخت وام 100میلیونی به زنان سرپرست خانوار

پرداخت وام 100میلیونی به زنان سرپرست خانوار

مدیرکل دفتر توانمندسازی خانواده و زنان سازمان بهزیستی کشور اعلام کرد که در لایحه بودجه امسال 3هزار میلیارد تومان برای اشتغال گروه‌های هدف سازمان بهزیستی با اولویت زنان سرپرست خانوار در نظر گرفته شده است.

خبرگزاری ایسنا: مدیرکل دفتر توانمندسازی خانواده و زنان سازمان بهزیستی کشور اعلام کرد که در لایحه بودجه امسال 3هزار میلیارد تومان برای اشتغال گروه‌های هدف سازمان بهزیستی با اولویت زنان سرپرست خانوار در نظر گرفته شده است.

فاطمه عباسی مدیرکل دفتر توانمندسازی خانواده و زنان سازمان بهزیستی کشور درخصوص پرداخت وام 100 میلیون تومانی بهزیستی به ازای ایجاد هر شغل ویژه زنان سرپرست خانوار گفت: تاکنون برای اشتغال زنان، وام 50 میلیون تومانی پرداخت می‌شده است.

وی با بیان اینکه در لایحه بودجه سال 1400، 3000 میلیارد تومان برای اشتغال نیازمندان سازمان بهزیستی با اولویت زنان سرپرست خانوار در نظر گرفته شده است، افزود: این وام برای گروه‌های هدف سازمان با اولویت زنان سرپرست خانوار در نظر گرفته شده است، البته ابلاغیه آن هنوز ارسال نشده و برای اجرایی شدن باید ازسوی بانک مرکزی ارسال شود.

عباسی با بیان اینکه برای پرداخت این وام با 16 بانک عامل تفاهم‌نامه نوشته شده است، درباره نحوه پرداخت آن اینطور توضیح داد: این وام با ارايه مدرک شغلی یا فنی و حرفه‌ای و مجوز کسب و کار به افراد واجد شرایط پرداخت می‌شود.

مدیرکل دفتر توانمندسازی خانواده و زنان سازمان بهزیستی کشور در ادامه با اشاره به اینکه حدود 240 هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار دارد، گفت: این وام هم به زنان سرپرست خانوار تحت پوشش برای راه‌اندازی اشتغال پرداخت می‌شود و هم به کارفرمایی که بتواند برای زنان سرپرست خانوار یا گروه‌های هدف سازمان شغل ایجاد کند، پرداخت می‌شود.

عباسی در پاسخ به این سوال که آیا این وام فقط مشمول زنان سرپرست خانوار می‌شود، گفت: در لایحه بودجه زنان سرپرست خانوار در اولویت هستند، اما برای همه گروه‌های زنان سرپرست خانوار، زنان آسیب‌دیده، معلولان و ... است.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد