موافقت اصولی تاسیس مرکز تحقیقات بیماری‌های قابل انتقال

موافقت اصولی تاسیس مرکز تحقیقات بیماری‌های قابل انتقال

با ابلاغ رسمی اساسنامه مصوب شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی، موافقت اصولی تاسیس مرکز تحقیقات بیماری‌های قابل انتقال از دام و فرآورده‌های دامی به انسان صادر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، با ابلاغ رسمی بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خطاب به سیدمحمد آقامیری ريیس سازمان دامپزشکی کشور، موافقت اصولی تاسیس مرکز تحقیقات بیماری‌های قابل انتقال از دام و فرآورده‌های دامی به انسان صادر شد.

این مرکز با هدف گسترش و توسعه فناوری و انسجام بیشتر پژوهش، فناوری و آموزش و ارايه راه‌حل در امور بهداشتی درمانی تاسیس می‌شود. طبق اساسنامه این مرکز، 16 هدف در دستور کار آن قرار می‌گیرد که در چارچوب دو رکن شورای عالی و ريیس مرکز تعریف شده است.

شورای عالی متشکل از ريیس سازمان دامپزشکی کشور، معاون بهداشتی و پیشگیری این سازمان، معاون تشخیص و درمان سازمان، ريیس مرکز و سه نفر از اعضای هیات علمی مرکز با پیشنهاد ريیس مرکز و تایید ريیس سازمان فعالیت خواهد کرد.

بر اساس ماده (8) این اساسنامه، عضوگیری این مرکز به دو صورت پیوسته و ناپیوسته خواهد بود. اعضای پیوسته متشکل از اعضای هیات علمی و کارشناسان تمام وقت مرکز هستند و اعضای ناپیوسته، اعضای هیات علمی سایر گروه‌های آموزشی سازمان دامپزشکی کشور یا سایر دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی خواهند بود. در ماده (9) اساسنامه نیز به منابع مالی مرکز اشاره شده است که از طریق درآمدهای حاصله از خدمات مرکز طبق ضوابط قانونی، کمک و هدایای اشخاص حقیقی و حقوقی و اعتبارات دولتی در صورت تخصیص صورت خواهد گرفت. اساسنامه مرکز تحقیقات بیماری‌های قابل انتقال از دام و فرآورده‌های دامی به انسان در مورخ 14 اسفند سال 1401 در شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی در 9 ماده و یک تبصره به تصویب رسیده است.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد