42 خودرو مجوز ورود به ایران را گرفتند

42 خودرو مجوز ورود به ایران را گرفتند

صنعتاقتصادنیوز نوشت: نیم قرن با اقتصاد ایران روایتی است از تحولات، شخصیت‌ها و شاخص‌های اقتصاد ایران و موضوعاتی که به نوعی با اقتصاد ایران ارتباط پیدا می‌کنند.شرایط فعلی اقتصادی ارتباط مستقیمی با گذشته آن دارد.42 خودرو مجوز ورود به ایران را گرفتند

در این بخش تلاش داریم اخبار و گزارش‌های اقتصادی را به گونه‌ای به تصویر بکشیم تا مخاطب با مطالعه آنها به شناخت نسبی از اوضاع اقتصادی ایران دست یابد. در همین رابطه بخشی از یک خبر مربوط با سال 92 بازخوانی می‌شود.

سازمان توسعه تجارت مجوز واردات 17 خودروی سواری دیگر را در سال 1392 صادر کرد.

با این حساب تعداد کل خودروهای سواری که تاکنون توانسته‌اند مجوز ورود به ایران را به دست آورند به 42 مدل خودرو رسید.

سازمان توسعه تجارت چندی پیش اسامی 25 خودروی سواری مجاز برای واردات از سال 1392 را اعلام کرد که به تازگی 17 خودروی جدید به این فهرست اضافه شده است.

17 خودروی جدید مجاز برای واردات شامل محصولاتی از شرکت‌های هیوندای (2 خودرو)، ABT (یک خودرو)، آلفاروميو (دو خودرو)، ام‌جی (یک خودرو)، سانگ‌یانگ (یک خودرو)، تویوتا (یک خودرو)، جیلی (یک خودرو)، رنو (6 خودرو) و کیا (دو خودرو) می‌شوند.

به این ترتیب تاکنون خودروهای کره‌ای (کیا، هیوندای و سانگ یانگ)، چینی (SAIC موتور و جیلی)، ایتالیایی (فیات و آلفاروميو)، ژاپنی (هوندا، میتسوبیشی و تویوتا)، آلمانی (ABT)، سويدی (ولوو) و فرانسوی (رنو) موفق به دریافت مجوز واردات محصولات خود به ایران شده‌اند.

در فهرست خودروهای سواری مجاز برای واردات در سال جاری نام برندهای مطرحی مانند پورشه، بنز، بی‌ام‌و، مازراتی و نیسان به چشم نمی‌خورد.

فهرست خودروهای سواری مجاز وارداتی در سال 1392 در حالی منتشر شده است که از نیمه دوم سال قبل با هدف کنترل مصارف ارزی کشور ثبت سفارش واردات خودروهای سواری با حجم موتور بالای 2500 سی‌سی متوقف شد.

براساس آمار گمرک در سال 1391 معادل 44 هزار و 341 دستگاه خودروی سواری به ارزش یک میلیارد و 84 میلیون دلار وارد کشور شد.

223225

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد