معرفی بهترین مناطق تهران برای خرید و اجاره خانه

معرفی بهترین مناطق تهران برای خرید و اجاره خانه

زمانی که بحث خرید و اجاره خانه در تهران به میان می‌آید، با چالش‌های مختلفی مواجه می‌شویم تا سرانجام بعد از پشت سر گذاشتن همه آن‌ها قادر به تحقق خواسته خود باشیم. چون خرید یا اجاره خانه معامله‌ای شبیه به خرید لباس نبوده که اگر چند ساعت بعد متوجه شدیم انتخاب درستی نداشته‌ایم، بتوانیم آن را دور بیندازیم یا حداقل برای پس دادنش تلاش کنیم.

زمانی که بحث خرید و اجاره خانه در تهران به میان می‌آید، با چالش‌های مختلفی مواجه می‌شویم تا سرانجام بعد از پشت سر گذاشتن همه آن‌ها قادر به تحقق خواسته خود باشیم. چون خرید یا اجاره خانه معامله‌ای شبیه به خرید لباس نبوده که اگر چند ساعت بعد متوجه شدیم انتخاب درستی نداشته‌ایم، بتوانیم آن را دور بیندازیم یا حداقل برای پس دادنش تلاش کنیم.

از این رو معیار‌های مختلفی مثل میزان بودجه و انتخاب محله‌ای مناسب برای خرید یا اجاره خانه را باید بررسی نماییم. قبل از هر چیز باید به خاطر داشته باشید که تهران به عنوان یک کلان شهر مناطق متعددی دارد که هر یک دارای خوبی‌ها و بدی‌هایی بوده و از این رو نمی‌توان چشم بسته فقط مناطق اعیان نشین آن را برای زندگی مناسب بدانیم.

به عبارتی هر منطقه‌ای دارای نقاط خوبی برای سکونت است که افراد با توجه به شرایط زندگی خصوصی خود ایده‌آل‌ترین گزینه را برای چندین سال زندگی انتخاب می‌کنند.

معیار‌های یک منطقه خوب برای سکونت

حتما برایتان سوال پیش آمده که یک محله خوب چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد تا در رده مناطق خوب تهران قرار گیرد؟

در راستای پاسخ به این سوال باید بگوییم که عوامل مختلفی در این زمینه تاثیرگذار هستند. به عنوان مثال محله‌ای که قصد سکونت و زندگی در آن را دارید، باید از هوای پاکیزه و امنیت کافی برخوردار باشد تا بابت هر مسيله کوچکی مانند رفت و آمد کودکتان به مدرسه و خانه دچار فکر و خیال و اضطراب نشوید.

همچنین کم بودن جمعیت محله دور بودن از ترافیک‌های سرسام آور صبحگاهی را به همراه دارد که این موضوع زمان رفتن به محیط کار اهمیت خودش را نشان می‌دهد.

از جمله دیگر ویژگی‌های مثبت یک منطقه خوب می‌توان به سطح فرهنگ ساکنین آن محله اشاره کرد. حتما تا به حال چیز‌هایی درباره فرهنگ آپارتمان نشینی شنیده‌اید. از آنجایی که این روز‌ها افراد زیادی در یک ساختمان مسکونی در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند، فرهنگ آپارتمان نشینی معنا و مفهوم عمیق خودش را نمایان می‌کند. در غیر این صورت زندگی با همسایه‌هایی که حقوق دیگران را زیر پا گذاشته و با انجام عادت‌های غلطشان برای شما و اطرافیانتان مزاحمت ایجاد می‌کنند، چیزی جز عذاب و دردسر به همراه نخواهد داشت.

در آخر میزان نزدیکی و در دسترس بودن امکاناتی همچون وسایل نقلیه عمومی، مدرسه، سوپرمارکت، میوه فروشی و مواردی از این دست از جمله دیگر ویژگی‌هایی است که یک منطقه خوب و ایده‌آل باید از آن بهره‌مند باشد.

غرب تهران

یکی از مناطق خوبی که قادر به خرید یا اجاره خانه در آن هستید، غرب می‌باشد. باید بگوییم برخلاف تصورتان که ممکن است فکر کنید برای خرید خانه در غرب تهران حتما باید بودجه زیادی داشته باشید، در برخی از محله‌های آن می‌توانید خانه‌هایی را با قیمت مناسب خریداری کرده و یا اجاره نمایید.

از جمله محله‌های خوب واقع شده در منطقه غرب می‌توان به مواردی، چون تهرانسر، پونک، چیتگر، ستارخان، شهرک‌های فرهنگیان و آزادی اشاره کرد. باید بگوییم که این مناطق برای کسانی مناسب هستند که به زندگی در محله‌ای نوساز و امروزی اهمیت می‌دهند. همچنین یکی از امتیازات ویژه این مناطق دسترسی آسان به بزرگراه‌ها و میدان آزادی تهران است.

شمال تهران

همانطور که می‌دانید وجود خانه‌های لاکچری و نوساز در منطقه شمال تهران باعث شده تا املاک در این منطقه قیمت‌های بسیار بالایی داشته باشند.

البته تنها وجود خانه‌های لوکس دلیل گرانی این منطقه نبوده و شرایط خوب جغرافیایی از لحاظ پاک بودن آب و هوا و دسترسی به بزرگراه‌های مهم و همچنین وجود مجتمع‌های تجاری و فرهنگی مختلف، فرهنگسرای ملل، کاخ سعد آباد و... همگی باعث شده‌اند تا منطقه شمالی تهران تبدیل به یکی از گران‌ترین مناطق شهر برای زندگی شود.
از جمله محلات خوب منطقه شمالی تهران که برای زندگی مناسب هستند، می‌توان به مواردی مثل نیاوران، زعفرانیه، اقدسیه، منظریه، سعادت آباد، پاسداران، ولیعصر، دروس و... اشاره کرد که در مناطق 1 تا 3 واقع شده‌اند.

شرق تهران

شرق تهران یکی از مناطقی است که در مقایسه با غرب تهران متقاضیان بیشتری آن را برای زندگی انتخاب می‌کنند. چرا که قیمت خرید خانه در آن مناسب‌تر از غرب تهران بوده و از این رو توان مالی افراد ایجاب می‌کند که این منطقه از شهر را برای زندگی ایده‌آل‌تر بدانند. در نتیجه می‌توان متوجه شد که شرق تهران از لحاظ جمعیت پر تراکم‌تر بوده و اگر به دنبال زندگی در محیطی کم جمعیت هستید برای شما انتخاب خوبی محسوب نمی‌شود.

از جمله محله‌های شرق که در حوزه معاملات ملکی مورد توجه زیادی قرار می‌گیرند، می‌توان نارمک، تهران نو، تهرانپارس و افسریه را نام برد.

جنوب تهران

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که با محدودیت بودجه برای خرید یا اجاره ملک مواجه هستید، می‌توانید با جستجو و تحقیق در محله‌های مختلف منطقه جنوبی تهران خانه‌های خوبی را برای معامله پیدا کنید.

نکته‌ای که در خصوص خانه‌های جنوب شهر وجود داشته و نباید از آن غافل شد این است که علیرغم قدیمی بودن بافت منطقه بسیاری از املاک آن تخریب و بازسازی شده و از این رو می‌توانید در محلات مختلف این منطقه خانه‌ای نوساز و مناسب را پیدا کرده و معامله نمایید.

شهر ری، خاوران، شکوفه، خانی آباد و... از جمله محلات واقع شده در جنوب تهران هستند که می‌توانید در آن‌ها مستقر شوید. از جمله مزایای زندگی در منطقه جنوبی می‌توان اتصال آن به شمال تهران از طریق وجود اتوبان‌های مختلف و دسترسی راحت به مرکز تهران اشاره کرد.

بهترین مناطق تهران از لحاظ رشد و شرایط آب و هوایی

صرف نظر از مطالب گفته شده در بالا اگر به دنبال زندگی در منطقه‌ای هستید که در طول سالیان اخیر پیشرفت خوبی داشته و ساکنین آن متشکل از نسل جوان و تحصیل کرده باشد، باید تمرکز خود را برای پیدا کردن خانه بر روی مناطق 1 تا 6 بگذارید.

با زندگی در این مناطق متوجه امکانات شهری متعددی شده و با خرید خانه در آن‌ها می‌توانید امید به نوعی سرمایه گذاری در آینده هم داشته باشید؛ چرا که این مناطق همچنان جای پیشرفت و توسعه دارند.
همچنین آب و هوا در این مناطق از شرایط مطلوبی برخوردار بوده و از این طریق می‌توانید به دور از هوای آلوده مرکز شهر زندگی سالم‌تری را تجربه کنید.

خرید و اجاره خانه از بهترین سایت فروش ملک

چنانچه قصد خرید خانه یا اجاره خانه دارید، به یک راهنمای معتمد و موثق احتیاج پیدا خواهید کرد. از آنجایی که مشغله‌های بی شمار روزانه دیگر وقتی را برای تحقیقات حضوری باقی نمی‌گذارند، به شما پیشنهاد می‌دهیم که بهترین سایت فروش ملک را انتخاب کنید.

سایت چی ملک به نشانی اینترنتی www.chimelk.com با جمع آوری اطلاعات مفید در حوزه بازار املاک و در نظر گرفتن سلیقه و بودجه مالی متقاضیان مختلف این امکان را به شما می‌دهد تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن ملک مورد نظر خود را پیدا کرده و آن را در صورت دلخواه معامله نمایید. همچنین در صورتی که با سوال خاصی مواجه شدید، می‌توانید با کارشناسان تیم چی ملک تماس گرفته و از مشاوره و راهنمایی‌های ایشان بهره ببرید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد