قبل از عرضه اولیه روز چهارشنبه منتظر صف فروش باشیم؟

قبل از عرضه اولیه روز چهارشنبه منتظر صف فروش باشیم؟

روز چهارشنبه قرار است دو عرضه اولیه جدید در بازار انجام شود. با توجه به تجربه بازار و امکان ایجاد فشار فروش در بازار، روز سه‌شنبه با صف فروش مواجه می‌شویم؟

به گزارش تجارت‌نیوز، امروز بازار سرمایه بر خلاف روز گذشته با روندی صعودی آغاز به کار کرده است. امروز شاخص کل بورس در نیمه اول معاملات با حدودا هشت هزار واحد مثبت و تقریبا 0٫50 درصد رشد در محدوده یک میلیون و 544 هزار واحد قرار گرفت.

شاخص هم‌وزن هم امروز با حدودا پنج هزار واحد مثبت در محدوده 471 هزار واحد قرار گرفته است. ارزش معاملات در نیمه اول بازار امروز به نزدیک چهار هزار میلیارد تومان رسید. کگل، شبندر و شپنا بیشترین تاثیر مثبت را در شاخص کل بورس امروز گذاشتند. همچنین بیشترین تراکنش هم برای شستا، ولکار و ومدیر ثبت شد.

روز چهارشنبه هفته جاری قرار است دو عرضه اولیه جدید با نماد «کیمیا تک» و «فجهان» راهی بازار سرمایه شوند. گمانه‌های مختلفی مبنی بر اینکه فشار فروش در روز قبل از شروع عرضه‌ها بالا می‌رود و کلیت بازار با تحرکات منفی مواجه می‌شود. آیا شاهد روندی منفی در بازار به دلیل تامین وجه مورد نیاز برای خرید دو عرضه اولیه جدید بازار خواهیم بود؟

احسان بیگی، کارشناس بازار سرمایه درباره این موضوع به تجارت‌نیوز گفت: معمولا در روزهای قبل از عرضه اولیه ، برای فراهم کردن نقدینگی مورد نیاز برای خرید عرضه جدید، بازار با فشار فروش مواجه می‌شده است. اما به واسطه ریزش شاخص کل بورس در سال گذشته و خروج بسیاری از حقیقی‌ها از بازار، فشار فروشی مثل گذشته را در بازار تجربه نخواهیم کرد.

وی همچنین درباره روند تخصیص سهم‌ها به هر کد بورسی و بلوکه شدن پول سهامداران در حساب کارگزاری‌ها تا روز شنبه گفت: به احتمال زیاد چهارشنبه عصر و بعد از اتمام فرآیند عرضه، نتیجه آن مشخص و تعداد سهم اختصاص یافته به هر کد بورسی مشخص شود.

وی در این باره افزود: در روز شنبه افراد می‌توانند به پول خود دسترسی داشته باشند. اما این موضوع تا این روز و آغاز معاملات برای کارگزاری‌ها نفع و سودی را نخواهد داشت.

برای مطالعه بیشتر می‌توانید گزارش عملکرد مالی عرضه اولیه چهارشنبه فرابورس / مجوز افزایش سرمایه فجهان صادر شد! را بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد