تصمیم سازمان استاندارد در عدم تايید سمند و تیبا را اجرا می‌کنیم

تصمیم سازمان استاندارد در عدم تايید سمند و تیبا را اجرا می‌کنیم

وزیر صنعت،‌معدن و تجارت گفت: سازمان استاندارد مرجع رسمی ارزیابی کیفیت است و قطعا از این سازمان پشتیبانی می‌کنیم و تصمیمات آنها در مورد عدم تايید سمند و تیبا لحاظ می‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، سیدرضا فاطمی‌امین امروز در بازدید از گروه صنعتی ایران‌خودرو در جمع خبرنگاران، در پاسخ به این سوال که سازمان ملی استاندارد اعلام کرده است که اعتبار و کیفیت خودروهای تیبا و سمند ال‌ایکس را تايید نمی‌کند و باید این دو خودرو از خط تولید خارج شوند، گفت: سازمان استاندارد مرجع رسمی ارزیابی کیفیت است و قطعا از این سازمان پشتیبانی می‌کنیم و تصمیمات آنها لحاظ می‌شود.

وزیر صمت اظهار داشت: تمام تولیدکنندگان موظفند ضوابط سازمان استاندارد را در مورد کیفیت رعایت کنند.

وی با بیان اینکه یک بخش از ضعف کیفیت خودرو به دلیل خودروهای ناقص و کف پارکینگ بود، اظهار داشت: مدیران ایران‌خودرو متعهد شده‌اند، از ابتدای خرداد ماه امسال در این خودروسازی خودروی ناقص تولید نشود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: سکوهای تولید خودروهایی مانند سمند و تیبا و همچنین پژو 405 قدیمی هستند و سالیان زیادی از فناوری تولید آنها می‌گذرد، بنابراین، این خودروها به صورت خواه ناخواه بی‌کیفیت تولید می‌شوند.

فاطمی‌امین اظهار داشت:‌ در مقابل خروج خودروهای بی‌کیفیت مانند سمند، تیبا و 405 از خط تولید، تولید خودروهای با کیفیتی مانند تارا افزایش می‌یابد.

وی بیان داشت:‌ سال گذشته 9 هزار دستگاه خودروی تیبا تولید شده است و برنامه برای تولید امسال این خودرو 75 هزار دستگاه است.

وزیر صمت اظهار داشت: حرف سازمان استاندارد فصل‌الخطاب است.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد