دلار در سراشیبی نزول / ارزانی دلار ادامه دارد؟

دلار در سراشیبی نزول / ارزانی دلار ادامه دارد؟

قیمت دلار از صبح امروز تا الان حدود 50 تومان کاهش یافته و حالا دلار در بازار آزاد با قیمت 27 هزار و 850 تومان معامله می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، روز چهارشنبه دلار کانال 28 هزار تومان را از دست داد و حالا دلار در بازار آزاد در محدوده 27 هزار و 850 تومان معامله می‌شود.

صرافی ملی قیمت دلار را 27 هزار و 480 تومان اعلام کرده و نرخ دلار در بازار متشکل ارزی 27 هزار و 370 تومان اعلام شده است.

سیگنال‌‌های کاهشی برای دلار

امروز دو سیگنال دیگر که می‌تواند بر کاهش قیمت ارز موثر باشد به بازار رسید. اول اینکه وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد که دونهاد و شرکت مرتبط با «برنامه موشک‌های نظامی ایران» را از لیست تحریم‌های خود خارج می‌کند و بعد وزیر امور خارجه ایران نیز اعلام کرد که این کشور به مذکرات وین باز می‌گردد.

یکی از عواملی که بر کاهش قیمت دلار در روز چهارشنبه تاثیر زیادی داشت انتخاب ريیس کل بانک مرکزی بود. انتخاب صالح آبادی علاوه بر کاهش قیمت دلار سیگنال مثبتی برای بورس تلقی می‌شود.

عباس آرگون، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران عقیده دارد بازار دلار به عرضه و تقاضا بستگی دارد و سرکوب و کنترل قیمت راه به جایی نمی‌برد.

آرگون در رابطه با راهکار کاهش قیمت ارز گفت: اگر بخواهیم نرخ ارز پایین بیاید، از سویی باید برای تحریم‌ها و محدودیت‌ها چاره‌ای پیدا کنیم تا با افزایش عرضه، قیمت کاهش پیدا کند و از سوی دیگر با برطرف کردن مشکلات زیرساختی اقتصاد ایران مانند تورم، افزایش قیمت ارز را نیز مانند دیگر بازارها کند کنیم. در غیر این صورت و با دستور و اجبار قطعا راه به جایی نخواهیم برد.

رضا زنگویی، کارشناس اقتصادی عقیده دارد قیمت دلار به مذاکرت وین، بحث FATF و سیاست‌های پولی بستگی دارد و باید فعلا منتظر حل این موضوعات باشیم.

آخرین اخبار ارز را در صفحه طلا و ارز تجارت‌نیوز بخوانید.

 

 

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد