«پیشگامان سرمایه نوآفرین» قعرنشینی برای تمام دوران!

«پیشگامان سرمایه نوآفرین» قعرنشینی برای تمام دوران!

ارزش کل صندوق‌های با درآمد ثابت در هفته منتهی به 26 آذرماه 1400، برابر با 378 هزار و 770 میلیارد تومان رسید.

به گزارش بورس‌نیوز، در این گزارش به بررسی نوسانات ارزش و بازدهی صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت پرداخته‌شده است. اقلام اصلی مربوط به صندوق‌ها را در جدول زیر مشاهده می‌نمایید.

از جمله عناصر اصلی جدول زیر می‌توان به آخرین ارزش صندوق‌ها، بازدهی ماهیانه و بازدهی یک‌ساله آن‌ها اشاره کرد.

ارزش کل صندوق‌های با درآمد ثابت در هفته منتهی به 26 آذرماه 1400، برابر با 378 هزار و 770 میلیارد تومان رسید.

لازم به ذکر است که صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت کماکان روند قرمز جذب نقدینگی را تجربه می‌کند و فعلا خبری از چراغ سبز نیست؛ در این هفته نیز 545 میلیارد و 500 میلیون تومان نقدینگی از این صندوق‌ها خارج شد.

سبزی کم‌رمق در عملکرد‌های هفتگی

با نگاهی به عملکرد هفتگی این صندوق‌ها می‌توان دریافت که صندوق «یاقوت آگاه» با 1.47 درصد تحت مدیریت "سبدگردان آگاه" اشاره داشت و پس از آن صندوق «با درآمد ثابت کوثر یکم» با 1.14 درصد تحت مدیریت "کارگزاری آبان" و صندوق «با درآمد ثابت فیروزه آسیا» با 0.86 درصد تحت مدیریت "سبدگردان توسعه فیروزه" قرار داشتند و در انتهای جدول نیز تنها صندوق «پیشگامان سرمایه نوآفرین» وجود دارد که با بازدهی 2.34 منفی تحت مدیریت "مشاور سرمایه گذاری فراز ایده نوآفرین تک" قرار گرفته است.

پیشگامان سرمایه نوآفرین به نقطه قرمزماهانه وارد شد

بهترین عملکرد ماهیانه را دو صندوق «مشترک اندیشه فردا» با 4.14 درصد بازدهی مثبت تحت مدیریت "مشاور سرمایه گذاری ارزش پرداز آریان" و «پارند پایدار سپهر» با 2 درصد بازدهی تحت مدیریت "تامین سرمایه سپهر" به خود اختصاص دادند.

همچنین ضعیف‌ترین بازدهی ماهانه در چنگال صندوق «پیشگامان سرمایه نوآفرین» با 3.91 درصد بازدهی منفی بود و بالای قعرنشین هفته گذشته یعنی صندوق «گسترش فردای ایرانیان» با عملکرد 2.86 منفی تحت مدیریت "کارگزاری بانک آینده" و  صندوق «توسعه سرمایه نیکی» با عملکرد 2.17 منفی تحت مدیریت "مشاور سرمایه گذاری نیکی گستر" قرار دارد.

به غیر از صدرنشین، همه تغییر کردند

بهترین عملکرد سه‌ماهه را صندوق «نیکوکاری ورزشی پرسپولیس» با 32.71 درصد بازدهی داشته و بدترین عملکرد فصلی را هم مانند عملکرد ماهانه، صندوق «مشترک صنعت و معدن» با بازدهی منفی 2.89 درصد منفی به خود اختصاص داد.

بهترین عملکرد سالیانه را صندوق «نیکوکاری ورزشی پرسپولیس» با 44.09 درصد و «نیکوکاری کشتی ورزش ملی ایران» تحت مدیریت "سبدگردان کاریزما" با 33.26 درصد داشته‌اند ضمن اینکه باید اشاره که پس از این صندوق‌های نیکوکاری، صندوق‌هایی «خاتم ایساتیس پویا» تحت مدیریت "سبدگردان ایساتیس پویا کیش" با 23.44 درصد و «پارند پایدار سپهر» تحت مدیریت "تامین سرمایه سپهر" با 23.4 درصد قرار گرفته‌اند.

نکته مهم این بخش آنجاست که باردیگر نامی آشنا در بین صندوق‌ها یعنی «پیشگامان سرمایه نوآفرین» به چشم می‌آید که از لحاظ عملکرد سالانه نیز از انتها، صدرنشین بود و بازدهی 3.91 درصد منفی را با مدیریت "مشاور سرمایه گذاری فراز ایده نوآفرین تک" شاهد هستیم.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد