کشف ماینر‌ در سازمان بورس تایید یا تکذیب نمی‌شود

کشف ماینر‌ در سازمان بورس تایید یا تکذیب نمی‌شود

مجری طرح تامین برق مراکز استخراج رمز ارز‌ها گفت: صنعت برق کشف ماینر‌ در سازمان بورس تهران را تایید یا تکذیب نمی‌کند.

به گزارش تجارت‌نیوز، محمدخدادادی افزود: کشف ماینر‌های غیر مجاز در سازمان بورس تهران توسط صنعت برق انجام نشده است، بنابراین ما صحت این خبر را تایید یا تکذیب نمی‌کنیم.

وی گفت: شرکت توزیع برق تهران بزرگ در حال بررسی این موضوع است.

مجری طرح تامین برق مراکز استخراج رمز ارز‌ها بیان کرد: در صورت تایید صحت این خبر، همه مراحل قانونی که برای متخلفان در این زمینه اعمال می‌شود برای عاملان متخلف این سازمان نیز عملیاتی خواهد شد (خبرگزاری صداوسیما).

احضار مدیران بورس تهران

در عین حال، روابط عمومی سازمان بورس و اوراق بهادار، شب گذشته در اطلاعیه‌ای در مورد کشف ماینر‌ در سازمان بورس تهران شفاف‌سازی کرد.

در این اطلاعیه آمده بود: جهت تنویر افکار عمومی به اطلاع می‌رساند در رسیدگی‌های نظارتی سازمان بورس و اوراق بهادار، تعدادی ماینر که از سوی شرکت بورس اوراق بهادار تهران مورد بهره‌برداری قرار گرفته است در ساختمان شرکت مزبور کشف گردید و در ادامه بررسی نیز مشخص شد که فعالیت مزبور در گزارش‌ها و حساب‌های شرکت به طور کامل ثبت و افشا نشده است و با توجه به اینکه بدوا چنین امری با اساسنامه و رسالت شرکت بورس نیز همخوانی نداشته است، موضوع به معاونت حقوقی سازمان ارسال شده است.

رسیدگی به این موضوع به طور فوق‌العاده در دستور کار کمیته رسیدگی به تخلفات سازمان قرار گرفته و برای بررسی کم و کیف و ابعاد تخلفات این موضوع، مدیران بورس تهران فراخوانده شده‌اند. بدیهی است بعد از رسیدگی کامل و ارزیابی توضیحات و مستندات این امر که در حوزه داخلی شرکت رقم خورده است، نتایج رسیدگی و جزيیات امر و تصمیم سازمان اطلاع‌رسانی خواهد شد (سنا).

آخرین اخبار حوزه بورس را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد