تحلیل بورس اولین روز معاملاتی اسفند / خریدار حقوقی نداریم

تحلیل بورس اولین روز معاملاتی اسفند / خریدار حقوقی نداریم

شروع معاملات امروز بازار سهام با افزایش تقاضا در نمادهایی چون فملی و شستا همراه بود اما در ادامه روند معاملات فشار فروش بیشتر شد و شاخص کل روندی نزولی گرفت.

به گزارش تجارت‌نیوز، سیگنال‌های مثبتی از جمله کاهش تحریم‌های نفتی به بازار سهام مخابره شده است و این موضوع می‌تواند بر آینده بازار سهام تاثیر بگذارد.

پیمان حدادی، کارشناس بازار سهام در رابطه با قیمت دلار گفت: دلار نمی‌تواند کاهش چشم‌گیری داشته باشد اما کاهش قیمت دلار با افزایش قیمت‌های جهانی جبران شده است و این درحالیست که بازار سهام خیلی وقت است که به افزایش قیمت‌های جهانی واکنشی نشان نمی‌دهد.

این کارشناس در ادامه گفت: جو منفی فروش در بازار سهام زیاد است و به دلیل دامنه نوسان نامتقارن شاخص کل بازار سهام ریزش زیادی نمی‌کند و به نوعی این تصمیم باعث می‌شود جلوی ریزش سنگین شاخص کل گرفته شود و تاثیری در روند منفی بازار سهام ندارد. فعلا قرار نیست دامنه نوسان به حالت عادی خود بازگردد اما اگر به حالت عادی بازگردد بورس با روند نزولی همراه خواهد شد زیرا با دامنه نوسان منفی 2 سهم‌ها نمی‌توانند اصلاح کنند.

این کارشناس در رابطه با پول در بازار سهام گفت: آخر سال است و فشار فروش زیاد می‌شود زیرا بسیاری می‌خواهند اعتبارات خود را تسویه کنند و از طرفی خریدار خقوقی نیز در بازار سهام وجود ندارد و در شرایط حال حاضر حقوقی‌ها ریسک نمی‌کنند. در بازار سهام فعلا خریدار موثر نداریم و پول در بورس وجود ندارد.

آخرین اخبار بورس را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

 

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد