نظارت‌ موثر راه حذف فساد احتمالی در طرح قیر رایگان/ 3 هزار کیلومتر راه روستایی در انتظار آسفالت

نظارت‌ موثر راه حذف فساد احتمالی در طرح قیر رایگان/ 3 هزار کیلومتر راه روستایی در انتظار آسفالت

نماینده مهاباد در مجلس یازدهم با اشاره به هشدارهای اعلام شده در زمینه فسادزا بودن طرح توزیع قیر رایگان گفت: با افزایش نظارت‌ها می‌توان نگرانی از بابت ایجاد فساد در طرح قیر رایگان را پایان داد.

جلال محمودزاده در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس،‌ با اشاره به هشدار کارشناسان در زمینه فسادزا بودن طرح توزیع قیر رایگان گفت: از طریق افزایش نظارت در مورد نگرانی‌ها از بابت ایجاد فساد در طرح قیر رایگان، می توان به این دغدغه پایان داد.

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در بحث طرح قیر رایگان در سال گذشته لطمه دیدیم، گفت: قیر رایگان به منظور اتمام پروژه‌های مناطق دور دست اجرایی می‌شود تا بسیاری از راه‌های روستایی و شهری و آسفالت کوچه‌ها و معابر و محوطه مدارس آسفالت شود.

وی با تاکید بر اینکه نباید کاری نکنیم که فرصت فصل عمرانی را به دلیل فساد در بحث قیر رایگان از دست بدهیم، افزود: باید کاری کنیم که نظارت‌ها گسترش پیدا کند و اجازه ندهیم که تخلفی در این زمینه صورت بگیرد و از آن طرف هم بتوانیم پروژه‌ها را اجرایی کنیم.

نماینده مهاباد در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه بیش از 3 هزار کیلومتر جاده روستایی در مناطق مختلف کشور آماده آسفالت بود، گفت: به دلیل عدم تامین قیر به موقع و شروع بارندگی نتوانستیم، این پروژه ها را انجام بدهیم و اینها موکول به سال آینده شد. اما سال آینده دولت باید هزینه های دیگری را پرداخت کند تا دوباره زیرساخت های جاده ها آماده شود.

محمودزاده تاکید کرد که در بحث قیر رایگان اگر نگرانی در مورد بحث فساد وجود دارد، راه حل آن این است که نظارت ها را در این زمینه افزایش داد. نگرانی بابت از دست رفتن فرصت عمرانی درحالی است که با فرارسیدن فصل سرد سال، عملا امکان آسفالت راه های روستایی در بسیاری از مناطق کشور وجود ندارد. باوجود این، برخی از نمایندگان به مجلس فشار می آورند تا همه 15 هزار میلیارد تومان قیر تعیین شده در این طرح در همین مدت باقی مانده از سال توزیع شود.

عضو فراکسیون فرهنگیان در ادامه درباره بودجه سال 1401 نیز با اشاره به اینکه مجلس ممکن است، بر اساس شرایط کشور اعتبار یک بخشی را افزایش بدهد و بخش دیگر را کاهش بدهد، گفت: برای این کار ضرورت‌های جامعه و اولویت‌ها در نظر گرفته خواهد شد و به همان میزان هم اعتبار برای آن در نظر گرفته می‌شود.

نماینده مهاباد در مجلس گفت: موضوع بعدی این است که نمایندگان مجلس باتوجه به اینکه با مردم در ارتباط هستند، از همین رو با چالش ها و مشکلات مردم نسبت به سایر بخش ها بیشتر در جریان هستند، به همین دلیل نمایندگان مجلس پروژه هایی را در برخی از مناطق پیشنهاد می‌دهند که ممکن است این پروژه ها اعتبارات بیشتری را به بودجه تحمیل کند، اما برای آن درآمد پیش بینی می شود. یعنی این گونه نیست که مجلس هزینه هایی را در لایحه بودجه پیش بینی کند که درآمدی برای آن در نظر نگرفته باشد.

وی با اشاره به اینکه مجلس درآمد و هزینه های دولت را در نظر می‌گیرد و احتمال دارد، مجلس مقدار بودجه دولت را بین 9 تا 10 درصد تغییر دهد، گفت: تغییرات بودجه هر سال بیشتر از 10 تا 12 درصد نخواهد بود، اما در برخی از موارد ضروری است که این کار انجام شود.

انتهای پیام/ب

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد