تتر واقعا کلاهبرداری کرده است؟

تتر واقعا کلاهبرداری کرده است؟

در ساعات اخیر شایعاتی مبنی بر آغاز تحقیقات قضایی از تتر باعث ایجاد نگرانی در بین معامله گران شده است.

ایسنا: در ساعات اخیر شایعاتی مبنی بر آغاز تحقیقات قضایی از تتر باعث ایجاد نگرانی در بین معامله گران شده است.

شبکه خبری بلومبرگ ساعاتی پیش با انتشار گزارشی مدعی شد آمریکا تحقیقات قضایی علیه تتر به اتهام پنهان کردن اطلاعات تراکنش های مربوط به ارزهای دیجیتالی از بانک ها را آغاز کرده است. تتر مهم ترین استیبل کوین دنیا (ارز دیجیتالی با قیمت ثابت یک دلار) است که برخی آن را دلار دنیای رمزارزها می دانند و نقل و انتقال آن به صرافی ها همواره از مهم ترین مواردی است که معامله گران آن را بررسی می کنند.

در حالی که ارزهای دیجیتالی نوسانات زیادی دارند، ارزش استیبل کوین ها همواره ثابت یا با تغییرات بسیار بسیار جزیی همراه است و خرید و فروش ارزهای دیجیتالی نیز بر حسب آن ها بیان می شود. نهادهای ناظر مالی هم به دلیل حفاظت از سرمایه گذاران و هم به دلیل ثبات مالی نگرانی های زیادی در خصوص افزایش اقبال عمومی به استیبل کوین ها دارند و لتیتا جیمز- دادستان عمومی نیویورک- نیز پیشتر به معامله گران هشدار داده بود هیچ پشتیبانی قانونی برای حفظ ارزش یک دلاری هر تتر وجود ندارد. در ماه فوریه جیمز استفاده از تتر و خدمات صرافی بیتفینکس را ممنوع اعلام کرده بود.

در طرف مقابل اما شرکت تتر با صدور بیانیه ای به گزارش بلومبرگ واکنش نشان داده و ضمن تکذیب این دست ادعاها، آن ها را دروغ هایی تکرار خوانده که هدف آن صرفا جذب مخاطب است. تتر همچنین بار دیگر بر تعهد خود در گفتگو با مقامات و نهادهای ناظر آمریکایی و سایر کشورها تاکید کرده و گفته است شفافیت را عاملی مهم در رشد و ارتقای قابلیت های خود می داند.

لازم به ذکر است که هفته گذشته، ژانت یلن- وزیر خزانه داری آمریکا- در دیدار با مقامات مالی آمریکا خواستار ایجاد سریع یک چارچوب قانونی برای فعالیت های مربوط به استیبل کوین ها شده بود. گری گنسلر- رییس کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا نیز گفته بود اگر قرار است استیبل کوین ها کارکردی مشابه پول رسمی داشته باشند باید کاملا قانونی فعالیت داشته باشند.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد