آخرین گمانه‌زنی از روند بازار طلا / طلا شب عید ارزان می‌شود؟

آخرین گمانه‌زنی از روند بازار طلا / طلا شب عید ارزان می‌شود؟

قیمت طلا نسبت به آخرین معاملات روز گذشته با هزار تومان افت، به یک میلیون و 46 هزار تومان رسید. ريیس اتحادیه طلای تهران می‌گوید در آخرین هفته سال 99 بازار طلا آرامش دارد و پیش‌بینی می‌شود قیمت طلا تا آخر هفته اندکی نوسان داشته باشد.

به گزارش تجارت‌نیوز، فروشندگان طلا معتقدند تقاضا برای خرید طلا در شب عید نسبت به سال‌های گذشته کمتر شده است. همچنین روند کاهش انس جهانی ادامه‌دار است.

ريیس اتحادیه طلای تهران درباره آخرین وضعیت بازار طلا در هفته پایانی اسفند به تجارت‌نیوز گفت: در آخرین هفته سال 99 بازار طلا آرامش داشته و این روند تثبیتی در شب عید نسبت به سال‌های گذشته بی‌سابقه است. پیش‌بینی می‌شود قیمت طلا تا آخر هفته اندکی نوسان افزایشی داشته باشد.

ابراهیم محمدولی معتقد است امروز با روند کاهشی انس جهانی طلا و کنترل بازار ارز، قیمت طلا هزار تومان افزایش داشت و این نوسان اندک قیمت طلا و سکه طبیعی است.

روز گذشته محمد کشتی‌آرای، نایب ريیس دوم اتحادیه طلای تهران گفته بود: «تقاضا در شب عید نسبت به سال‌های گذشته کمتر شده است. پیش‌بینی می‌شود فردا طلا و سکه باز هم ارزان شود.»

انواع سکه چقدر گران شد؟

قیمت سکه نسبت به دیروز چقدر نوسان داشت؟ محمدولی در پاسخ به این سوال توضیح می‌دهد طلای 18 عیار با افت هزار تومانی نسبت به روز گذشته به قیمت یک میلیون و 46 هزار تومان رسید. سکه طرح جدید نسبت به دیروز روند با ثباتی داشت و با قیمت 10 میلیون و 850 هزار تومان معامله شد.

تقاضا همچنان در شب عید برای خرید نیم سکه زیاد است و این سکه نسبت به دیروز با 100 هزار تومان افزایش با قیمت شش میلیون و 600 هزار تومان معامله شد.

ربع سکه و سکه گرمی اما تغییری نکرد و با قیمت چهار میلیون و 200 هزار تومان و دو میلیون و 400 هزار تومان معامله شده است.

مطالعه بیشتر: پیش‌بینی قیمت طلا فردا 25 اسفند / چرا تقاضا برای ربع سکه زیاد شد؟

آخرین اخبار اقتصادی را از کانال تلگرامی تجارت‌نیوز دنبال کنید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد