قیمت این خودروها در بازار ریخت/ خریداران با بازار خودرو قهر کردند

قیمت این خودروها در بازار ریخت/ خریداران با بازار خودرو قهر کردند

صنعتاقتصادنیوز نوشت: رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که در اولین هفته تیرماه بازار خودرو با نوسان اندک قیمتی در بازار عرضه شد، به‌طوریکه بیشترین تغییر قیمت در این هفته به شاهین رسید و این خودرو با افت چهار میلیونی در بازار قیمت گذاری شد.

ارزیابی بازار خودرو نشان دهنده آن است که در اولین هفته تیرماه و با افزایشی شدن نرخ دلار در بازار، ‌ قیمت 8 خودرو از میان 15 خودرو مورد ارزیابی در مدت زمان مورد بررسی افزایشی شد و 4 خودرو نیز در این مدت افت قیمت داشتند و یک خودرو بدون تغییر در بازار قیمت گذاری شد.

قهر خریداران با بازار خودرو

به گفته فعالان بازار خودرو به نظر می‌رسد که این بازار در انتظار رسیدن ثبات نسبی به سر می برد؛ چرا که این روزها با نوسان پی در پی نرخ دلار بازار دستخوش تغییراتی شده و نوسان پی در پی قیمتی در این بازار موجب شده تا خریداران خودرو فعلا در انتظار خرید بمانند؛ عاملی که بازار خودرو را رکودی کرده است.

اما در ماه‌های اخیر بازار هر شکلی به خود گرفته است و به گفته فعالان بازار خودرو نتوانسته خریداران را به خود جلب کند، ظاهرا خریداران فعلا با این بازار نا آرام قهر کرده اند و این آشتی تا زمان رسیدن به ثبات در بازار خودرو ادامه خواهد داشت.

قیمت کوییک در بازار خودرو

این هفته خانواده کوییک هم رشد قیمت داشت و هم با افت قیمت در بازار عرضه شد. با این شرایط «کوییک R» در بازار رشد یک میلیونی داشت و 223 میلیون تومان قیمت گذاری شد و «کوییک معمولی» هم با افت 2 میلیونی در بازار 212 میلیون تومان قیمت خورد. اما «شاهین» این هفته افت چهار میلیونی داشت و در بازار 379 میلیون تومان در بازار دست به دست شد.

قیمت تیبا در بازار خودرو

خانواده تیبا این هفته هم رشد قیمت و هم بدون تغییر در بازار قیمت گذاری شدند. با این شرایط «تیبا صندوقدار» بدون تغییر در بازار 194 میلیونی شد و «تیبا 2 معمولی» هم با رشد یک میلیونی تغییر در بازار 205 میلیون تومان دست به دست شد. «ساینا» دیگر محصول گروه خودروسازی سایپا این هفته افت یک میلیونی داشت و در بازار 213 میلیون تومان به فروش رفت.

قیمت محصولات پژو در بازار

207 ها هم این هفته افت 2 تا سه میلیونی قیمت در بازار داشتند. براساس ارزیابی بازار «پژو 207 دنده ای» در آخرین هفته تیر 401 میلیون تومان از سوی فعالان بازار قیمت داده شد و افتی 2 میلیونی را تجربه کرد و «پژو 207 سقف شیشه ای» نیز با افت سه میلیونی در بازار 407 میلیون قیمت خورد.

قیمت خانواده سمند در بازار

اما خانواده سمند این هفته را با رشد قیمت سپری کردند. در آخرین اولین هفته تیرماه «سمند LX» با رشد یک میلیونی در بازار 301 میلیون تومان قیمت خورد. از سوی دیگر «سمند LX با موتور EF7» در بازار رشدی یک میلیونی داشت و 345 میلیون تومان در بازار دست به دست شد. «سمند سورن پلاس» این هفته رشد 2 میلیونی داشت و در بازار 359 میلیونی در بازار عرضه شد.

قیمت سایر پرطرفدارها

در میان سایر خودروهای پرطرفدار بازار، «دنا پلاس توربو اتومات» این هفته با رشد سه میلیونی قیمت در بازار 510 میلیون تومان در بازار دست به دست شد. قیمت «دنا معمولی» هم رشد یک میلیونی داشت و به 399 میلیون تومان رسید. اما «رانا پلاس» یکی دیگر از خودروهای پرطرفدار بازار در هفته سپری شده با رشد یک میلیونی در بازار 308 میلیون تومان قیمت خورد.

223225

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد