رشد 19 هزار و 75 واحدی شاخص بورس/ ارزش دو بازار از 33 هزار و 500 میلیارد تومان گذشت

رشد 19 هزار و 75 واحدی شاخص بورس/ ارزش دو بازار از 33 هزار و 500 میلیارد تومان گذشت

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امروز در یک روند رو به رشد با افزایش 19 هزار و 75 واحد همراه شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بورس اوراق بهادار تهران این روزها به دلیل رشد قیمت دلار در بازار از یکسو و همچنین سودآوری اکثر شرکت‌های بورسی که این روزها فصل برگزاری مجامع سالانه شرکت‌هاست، رو به رشد بوده است، به گونه‌ای که امروز هم با افزایش 19 هزار و 75 واحد کانال یک‌میلیون و300 هزار واحد را پس گرفت و به رقم یک‌میلیون و 304 هزار و 331 واحد رسید.

همچنین شاخص کل با معیار هم‌وزن با رشد 3 هزار و 49 واحد به رقم 400 هزار و 649 واحد رسید.

ارزش بازار در بورس تهران به بیش از 5 میلیون و 145 هزار میلیارد تومان رسید.

امروز معامله‌گران بیش از 7.5 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 917 هزار فقره معامله و به ارزش 5 هزار و 879 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

همچنین در فرابورس ایران هم ارزش معاملات به مدد اوراق دولتی به بیش از 27 هزار و 621 میلیارد تومان رسید که در مجموع معامله‌گران بیش از 33 هزار و 500 میلیارد تومان در دو بازار بورس و فرابورس داد و ستد کردند.

امروز همه شاخص‌های بورس سبز بودند، به گونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ارزشی 1.4 درصد رشد کردند و این دو شاخص با معیار هم‌وزن 77 صدم درصد افزایش یافتند. شاخص آزاد شناور 1.1 درصد رشد کرد.

شاخص بازار اول بورس 2 درصد رشد کرد و شاخص بازار دوم بورس 75صدم درصد افزایش یافتند.


نقشه امروز معاملات بورس تهران

امروز نمادهای شاخص‌ساز به ترتیب شامل فولاد مبارکه، گلگهر، گسترش نفت و گاز پارسیان، پتروشیمی خلیج‌فارس، سرمایه‌گذاری غدیر، پتروشیمی پردیس و پالایش نفت تهران بودند.

در فرابورس ایران هم امروز شاخص کل با افزایش 263 واحد به رقم 18 هزار و 882 واحد رسید.

ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و 45 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز در فرابورس ایران بیش از 2.4 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 473 هزار فقره معامله و به ارزش 27 هزار و 623 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نمادهای پتروشیمی مارون، سنگ‌آهن گوهرزمین، پتروشیمی زاگرس، اعتباری ملل، پالایش نفت شیراز و پالایش نفت لاوان بودند و نماد سرمایه‌گذاری صباتامین بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته است.


پالایش یکم

خریداران صندوق پالایش یکم هنوز با گذشت 10 ماه با 31 درصد زیان همراه هستند،‌این در حالی است که وزیر اقتصاد بارها قول داده که جبران زیان خریداران پالایشی یکم با سهام جایزه جبران می‌شود،‌در حالی که این وعده محقق نشده است. هر واحد پالایشی در شهریور سال قبل 10 هزار تومان فروخته شد و الان هر واحد آن 6930 تومان معامله می‌شود.

به گزارش فارس، چهارشنبه هفته جاری عرضه اولیه 15 درصد از سهام شرکت سپید ماکیان در نماد سپید در بازار دوم بورس عرضه می‌شود که به هر نفر حداکثر 150 سهم با قیمت حداکثر 2 هزار و 100 تومان می‌رسد که برای مشارکت در این عرضه اولیه حداکثر 315 هزار تومان لازم است.


روند یکساله شاخص بورس تهران

سرمایه‌گذاری در بورس باید از محل پس‌اندازهایی صورت گیرد که نیاز فوری به آن نیست و سرمایه‌گذاری بعد از مطالعه، مشاوره و تحقیق به گونه‌ای انجام شود که حداقل یک‌سال ماندگاری داشته تا بتواند به بازدهی قابل توجه برسد که طبق گفته کارشناسان، بازدهی سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه از همه بازارهای موازی از جمله طلا و ارز و مسکن بازدهی بیشتری دارد.

انتهای پیام/ب

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد