قیمت جهانی طلا امروز 28 بهمن 99 / اونس طلا به 1824 دلار و 90 سنت رسید

قیمت جهانی طلا امروز 28 بهمن 99 / اونس طلا به 1824 دلار و 90 سنت رسید

قیمت هر اونس طلا با 0.33 درصد افزایش به 1824 دلار و 90 سنت رسید و قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه...

به گزراش برنا به نقل از رویترز، در حالی که انتظار می رود ترمیم اقتصاد جهانی سبب افزایش تقاضا برای فلزات مورد استفاده در صنعت خودروسازی شود، قیمت پلاتین روز سه شنبه به بالاترین رقم در طی حدود 6 سال و نیم گذشته رسید. قیمت طلا نیز تحت تاثیر تقویت احتمال تصویب بسته محرک مالی دولت آمریکا شاهد افزایش بود.

پلاتین، فلز مورد استفاده در مبدل های کاتالیزوری خودروها، امروز با 1.71 درصد جهش به 1327 دلار و 71 سنت رسید.

بر اساس این گزارش، قیمت طلا نیز با 0.33 درصد افزایش به 1824 دلار و 90 سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه آوریل با 0.11 درصد رشد به 1825 دلار و 20 سنت رسید.

استفن اینز تحلیلگر موسسه آکسی در این باره گفت: «گسترش استفاده از فن آوری های کاهش آلاینده های زیست محیطی و همچنین تضعیف دلار عامل اصلی رشد قیمت فلزات گرانبها به ویژه پلاتین بوده است.»

به گفته تحلیلگران، جو بایدن ريیس جمهور آمریکا قصد دارد پس از تصویب بسته محرک 1.9 تریلیون دلاری اش در کنگره، سرمایه گذاری سنگینی در بخش های زیرساختی این کشور انجام دهد.

اختلال در عرضه پلاتین آفریقای جنوبی، افزایش مجدد فروش خودرو و سختگیرانه تر شدن مقررات زیست محیطی نیز در رشد قیمت پلاتین موثر بوده است.

سونی کوماری، تحلیلگر موسسه ای ان زد گفت: «در حالی که چین اعمال استاندارد فاز 6 بر خودروهای بنزینی و دیزلی را از ژانویه امسال آغاز کرده، تقاضا برای استفاده از فن آوری های کاهش آلایندگی بالا خواهد رفت.»

در بازار طلا، عاملی که سبب محدود شدن رشد قیمت ها شده، رسیدن سوددهی اوراق خزانه داری آمریکا به بالاترین رقم ها از ماه مارس بوده است. به گفته اینز: «به شرطی که سود اوراق قرضه ده ساله دولت آمریکا زیر 1.5 درصد باقی بماند، بازار همچنان تحت تاثیر انتظارات تورمی به سمت تقویت قیمت طلا خواهد رفت.»

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد