تشریفات گمرکی صادرات ظرف 4 ساعت انجام می‌شود

تشریفات گمرکی صادرات ظرف 4 ساعت انجام می‌شود

معاون وزیر اقتصاد و ريیس کل گمرک ایران گفت: با اقدامات انجام گرفته در زمینه تسهیل‌گری و بهبود فرایندها و رویه‌های گمرکی، زمان انجام تشریفات گمرکی به طور متوسط در 4 ساعت انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ محمد رضوانی‌فر در مراسم افتتاح بندر خشک آپرین تهران با اشاره به برنامه مدون گمرک برای تسهیل عملیات گمرکی و بهبود فرایندها، اظهار داشت: افزایش سرعت انجام تشریفات گمرکی در دستور کار گمرک قرار دارد.

معاون وزیر اقتصاد با تاکید بر استفاده از ظرفیت بندر خشک آپرین و اهمیت آن به دلیل نزدیکی در مراکز تجاری کشور بیان‌ نمود: رویه‌های گمرکی در بندر خشک ریلی تهران از امروز آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به سند تدوین شده اولیه برنامه هفتم توسعه، افزود: یکی از اصلی‌ترین موضوعات برنامه هفتم توسعه، تسهیل و کاهش هزینه‌های فرایند حوزه‌های مرتبط با تجارت است.

دکتر رضوانی فر گفت: در ذیل این برنامه، مجموعه بسته‌های سیاستی و حمایتی به منظور روان‌سازی و حمل یکسره کالا و استفاده از ظرفیت ماده 42 قانون امور گمرکی در نظر گرفته شده که بر این اساس کالا با حداقل زمان ترخیص خواهد شد.

معاون وزیر اقتصاد با تاکید بر اهمیت ایجاد و تقویت زیرساخت‌ها برای تسهیل تجارت و افزایش حجم‌ کالاهای ترانزیتی افزود: باید ظرفیت ترانزیتی کشور در جاده ها، بنادر و شبکه ریلی را برای این کار افزایش دهیم.

ريیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: توسعه روابط تجاری با کشورهای همسایه و بالفعل شدن ظرفیت‌ها به ایجاد زیرساخت‌ها نیاز دارد.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد